Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2014 23:20 - Сигнално черно
Автор: faktifakti Категория: Изкуство   
Прочетен: 4489 Коментари: 10 Гласове:
26

Последна промяна: 26.10.2014 21:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Помня го още от времето, когато се целунахме.
Бяхме седнали върху две узряли праскови на клона и той ми свиреше на гъдулка, чиито струни от музиката се удължаваха до безкрайност.
Тогава по струните отивахме до полето с алени божури.
Над божурите небето червенееше от  шафранено -жълто до сьомгово - оранжево и чак се преливаше в ориенталско червено,
а емоциите ни приличаха на къдравите божурени листенца, които се извиваха във всички посоки от блаженство..
Един ден, когато нито бяхме на прасковата, нито при божурите,
той ме притисна и целуна до една стена на перлено виолетовата улица.
И нощта, и къщите, и паветата бяха наклепани с боровинкови облачета или люлякови петна / ефектът е един и същ/.
Каза ми, че заминава и поиска  да нарисувам портрета му на картина, която да пусна в реката.
Така щял да пътува по- бързо.
Качих се на далечно - синята нощ, която имаше форма на асма, чудеща се гроздове ли ражда или маслини.
Но и нощите и асмите никога не са наясно точно със себе си , своята продължителност и ефект над останалите.
Така че аз се покатерих внимателно, за да не падна , нарисувах го с платинено зелени отенъци  и го пуснах, като предвидливо завързах портрета му  за един мъхесто - ментов ластар, който можеше да расте до безкрайност.
Осъзнах за сетен път, че обичам безкрайните неща.
Създават ми усещане за сигурност и повторяемост.
Един кръговрат на всичко около мен..
Така или иначе, след дълго пътешестване, пътуване, пълзене, летене, подскачане и плаване, портретът му пристигна до  пурпурния розов храст с китаеца, който бе вързал косата си на тънка опашчица; тънка и остра като брадичката му; китаецът, който в лявата си ръка държеше мен.
Портретът с едно диамантено око, защото другото бе закрито с кичур медузени съмнения и аз с двете очи, защото вързвам винаги всички въпроси на тила си, не бяхме  изненадани  от срещата.
Мъдрият китаец или китаецът Мъдрост ни втълпи, че всъщност във всеки един момент се намираме на точно опредлени места в съществуването, независимо от времевите проекции на нашите същности.
И така пак се озовахме един до друг, с гръб един към друг, за да почувстваме целостта си, незвисимо, че той вече беше с очила, а аз с лотос в косите.
Освен мъдри станахме и силни.
Измисляхме чудеса.
Аз правех гривни от планети и така помагах на планетите по-лесно да намират с кой да се въртят  в необята.
Той правеше зениците си нарцисово златни, за да можем прегърнати да се превръщаме в сезони и така по- цялостно да усещаме живота..
Сега аз съм портрет в рамка, а той букет божури на бюрото ни.
Замряли сме за малко и наблюдаваме с интерес нашите същности как се милват.
Моята същност е светла слонова кост до далечно синьо, а неговата същност е гола.
Но някакси голотата му фосфорецира зелено, онова истинско зелено на пъпката миг преди да се разлисти на пролет.
Понякога имам усещането, че той и аз сме нескончаем процес на разлистване, разцъфване, увяхване и ново разлистване, като той е процесът, а аз проявлението..
Иначе като цяло - сме човеци.
Аз седя на пода на терасата с пурпурните рози .
И от пода го гледам през оградата от ковано желязо, която е намазана с пъпешов мед, долу на улицата той как кара колелото си на живота.
Неговият живот е движение, а моят - установеност, която пърха и чертае антични щрихи по белите листове..
Обичам установености.
Сивата сянка на котката ми е установеност с 9 живота.
Глезените ми са установеност, както и крилата ми.
Всичко друго от мен подлежи на промяна, дори магическите ми способности и моите настроения..
Защото когато се ядосам например, пораствам.
Ставам толкова голяма, че миглите ми са по- дълги от ръцете му и той е джудже с карфица в ръка пред гнева ми.
Тогава ме гледа с превъзходство.
Един такъв малък и превъзхождащ ме със спокойствието си.
И аз се смалявам до шарена , с нехаен поглед и калейдоскопични цайси.
На шапката ми се хили папирусово бяло зайче с огнени очи.
С това зайче от божурената поляна, яздим по виенското колело.
Умираме си от страх и кеф.
А той ,облечен в конопено расо ми се смее, казвайки че трябва да минем през всякъде..
Един път това "през всякъде" бе : аз сламена капела с ягодово шалче, закачена  за него - шипковия храст, който  макар и напращял от цветове, ме бодеше четири сезона , чак до зимата, докато се разкачим един от друг и тупна на земята с узрялите му шипки.
Е, после направих шипков червено -кафяв мармалад от спомени.
И до сега има в избата.
Когато ни е скучно, изваждам едно многоизмерно бурканче и го ядем с пръсти, а спомените сладнят мъхесто на езиците ни.
Мислех си всъщност, той какъв е от всичките му превъплъщения..
Огромен син гълъб.
Огромните сини гълъби са винаги благородни, с рошава същност.
И се чудя той как се побира в мъничката клетка на сърцето ми.
Не че решетките имат някакво значение за него, защото той е толкова огромен, че и аз , и клетката, и царевичната ми коса, и роклята ми от цветни усещания , се побираме само в едното му око.
Обичам да се оглеждам в окото му.
Косата ми е на букли от перлено - виолетови рози, очите ми са изумрудени, а кожата ми е с прасковен цвят .
И  лешниковата му сянка ме целува по устните през медената ограда на тераста..





Тагове:   сигнално черно,


Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав!...
25.10.2014 23:58
Хубав поетичен разказ, "с рошава същност"...
цитирай
2. donchevav - Прекалено асоциативно за мене, но ...
26.10.2014 07:45
Прекалено асоциативно за мене, но те обичам такава - лудетина, фантазьорка. Открих и любим образ в тази творба:

"Мислех си всъщност, той какъв е от всичките му превъплъщения..
Огромен син гълъб.
Огромните сини гълъби са винаги благородни, с рошава същност."

Поздрави, Факти! Усмивки през целия ден - без нужда от "многоизмерното бурканче шипков мармалад от спомени" - щом само от скука си го хапваш:))))
цитирай
3. megg - " Измисляхме чудеса."
26.10.2014 10:09
И чудесата крепят. Тук. Дават криле. За там, където нереално - реалното е истинско, с цялата пъстра игра на цветове.
Привет, Факти, докато четях приказката, просто те видях как преминаваш над сивомрачни локвички от дъжда и грейват с всичките странни закачливи образи от приказката, и минаваш " през всякъде".
Поздрави и нека ти е цветна и хубава неделята! :)
цитирай
4. sestra - Хубава твоя приказка.
26.10.2014 12:57
Достойна за обичащи. Днес е празник - честит да е на всички.
цитирай
5. faktifakti - радвам, се че ти хареса.
26.10.2014 21:36
mt46 написа:
Хубав поетичен разказ, "с рошава същност"...

цитирай
6. faktifakti - през другото време правя спомени :)
26.10.2014 21:38
радвам се, че се отби със закачливите си коментари.
спокойна нощ

donchevav написа:
Прекалено асоциативно за мене, но те обичам такава - лудетина, фантазьорка. Открих и любим образ в тази творба:

"Мислех си всъщност, той какъв е от всичките му превъплъщения..
Огромен син гълъб.
Огромните сини гълъби са винаги благородни, с рошава същност."

Поздрави, Факти! Усмивки през целия ден - без нужда от "многоизмерното бурканче шипков мармалад от спомени" - щом само от скука си го хапваш:))))

цитирай
7. faktifakti - поздрави megg,
26.10.2014 21:42
чудесата са проявленията на непоколебимата вяра.
все някак трябва да се премине и през сивомрачните локвички. и ако е с лекота, по- добре за тонуса.
усмивки

megg написа:
И чудесата крепят. Тук. Дават криле. За там, където нереално - реалното е истинско, с цялата пъстра игра на цветове.
Привет, Факти, докато четях приказката, просто те видях как преминаваш над сивомрачни локвички от дъжда и грейват с всичките странни закачливи образи от приказката, и минаваш " през всякъде".
Поздрави и нека ти е цветна и хубава неделята! :)

цитирай
8. faktifakti - не сме ли всички обичащи..
26.10.2014 21:43
ближните си.
благодаря, честит празник и на теб, Стани.

sestra написа:
Достойна за обичащи. Днес е празник - честит да е на всички.

цитирай
9. antikom - Я, поезията си е още тук!
27.10.2014 17:20
Я, поезията си е още тук!
цитирай
10. sestra - Да, обичащи, а какво значи сигнално черно?
27.10.2014 19:24
faktifakti написа:
ближните си.
благодаря, честит празник и на теб, Стани.

sestra написа:
Достойна за обичащи. Днес е празник - честит да е на всички.


цитирай
11. cinderellathespy - Привет, Еви!*
31.10.2014 09:49
Прочетох с удоволствие. Много ми харесват тези твои странни писателски виждания. Харесах си няколко от моментите в повествованието. Просто ритъма и начина на подредба на думите в изреченията ме впечатлиха.

"Осъзнах за сетен път, че обичам безкрайните неща.
Създават ми усещане за сигурност и повторяемост."

"И така пак се озовахме един до друг, с гръб един към друг, за да почувстваме целостта си, незвисимо, че той вече беше с очила, а аз с лотос в косите.
Освен мъдри станахме и силни.
Измисляхме чудеса."

"Понякога имам усещането, че той и аз сме нескончаем процес на разлистване, разцъфване, увяхване и ново разлистване, като той е процесът, а аз проявлението..
Иначе като цяло - сме човеци."

"Глезените ми са установеност, както и крилата ми.
Всичко друго от мен подлежи на промяна, дори магическите ми способности и моите настроения..
Защото когато се ядосам например, пораствам."

"Мислех си всъщност, той какъв е от всичките му превъплъщения..
Огромен син гълъб.
Огромните сини гълъби са винаги благородни, с рошава същност."

Днес нещо не ми е анализаторско. Като се пренастроя тия дни, ще мина да допълня коментара си относно чувствата и мислите, които ме връхлетяха докато четях...
Прегръщам те,

Ели
цитирай
12. faktifakti - а, ти къде реши , че е ?
31.10.2014 11:08
antikom написа:
Я, поезията си е още тук!

цитирай
13. faktifakti - ти си художничка, не можеш ли да прецениш?
31.10.2014 11:09
sestra написа:
faktifakti написа:
ближните си.
благодаря, честит празник и на теб, Стани.

sestra написа:
Достойна за обичащи. Днес е празник - честит да е на всички.



цитирай
14. faktifakti - споко мила и така е супер.
31.10.2014 11:10
cinderellathespy написа:
Прочетох с удоволствие. Много ми харесват тези твои странни писателски виждания. Харесах си няколко от моментите в повествованието. Просто ритъма и начина на подредба на думите в изреченията ме впечатлиха.

"Осъзнах за сетен път, че обичам безкрайните неща.
Създават ми усещане за сигурност и повторяемост."

"И така пак се озовахме един до друг, с гръб един към друг, за да почувстваме целостта си, незвисимо, че той вече беше с очила, а аз с лотос в косите.
Освен мъдри станахме и силни.
Измисляхме чудеса."

"Понякога имам усещането, че той и аз сме нескончаем процес на разлистване, разцъфване, увяхване и ново разлистване, като той е процесът, а аз проявлението..
Иначе като цяло - сме човеци."

"Глезените ми са установеност, както и крилата ми.
Всичко друго от мен подлежи на промяна, дори магическите ми способности и моите настроения..
Защото когато се ядосам например, пораствам."

"Мислех си всъщност, той какъв е от всичките му превъплъщения..
Огромен син гълъб.
Огромните сини гълъби са винаги благородни, с рошава същност."

Днес нещо не ми е анализаторско. Като се пренастроя тия дни, ще мина да допълня коментара си относно чувствата и мислите, които ме връхлетяха докато четях...
Прегръщам те,

Ели

цитирай
15. metlichina - прекрасна поетична приказка..
01.11.2014 23:12
точно по вкуса и настроението ми... благодаря ти...
и поздрав за теб, от сърце..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: faktifakti
Категория: Поезия
Прочетен: 3091198
Постинги: 949
Коментари: 9090
Гласове: 23352
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930