Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.08.2008 22:55 - За книгата „Тримата Дюма” – от Андре Мороа
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10977 Коментари: 12 Гласове:
2

Последна промяна: 13.04.2012 22:55


     Сигурно съм пристрастен, но винаги когато чуя името Дюма се сещам за „Тримата мускетари” и усмивката сама грейва на лицето ми.:-)
........................................

      Преди години, като дете, опознавайки героите на Дюма неусетно приех, че автора им е един от тях, от Мускетарите.:-) - предстявяш си Дюма като рицар, като мускетар и това ми бе достатъчно.:)

 

image
     
Да, но не било точно така! - Но това го разбрах доста по късно, едва тази пролет когато ми казаха: 
„Сигурно си чел „Тримата Дюма” книгата за живота на Дюма Баща, Дюма Син и Генералът при Наполеон, техният баща и дядо:-)”. 
А аз смутено отговорих:
„Ами ... не, всъщност не съм я чел” така открих, че нещо ми липсва, че съм пропуснал нещо любопитно и значимо за Мускетарите - за автора Дюма и четиримата му другари Дартанян, Атос, Портос и Арамис.

            Разговора бе факт, оставаше да срещна книгата – започнах да следя в кашоните със стари книги за това издание и в един прекрасен миг, срещу символичната цена от два-три лева книгата попада в ръцете ми.:-)))

........................................

            Книгата „Тримата Дюма” от Андре Мороа е много повече от това, което човек може да предположи за подобна биографична книга!

            Това е една много различна, пъстра, стойностна, увлекателна книга! Не се очудвайте в тази книга има всичко – умел „водещ”, автентични писма писани от тримата Дюма и техни приятели и съвременници. Има и умело вмъкнати картини, хора и случки разказващи за времето и съвременниците на Дума. И всичко това е написано много майсторски и е илюстровано с десетки, да не кажа стотици снимки!

            Книгата не е роман, но не е и суха биография. Автентичните текстове (писма) са публикувани почти изцяло и може да им се наслаждавате на воля без автора на книгата да ви се натрапва и да ви ги тълкува.

            И още – в книгата има много веселие, много фиеста:-)))

.........................................            
            За финал ще спря със суперлативите и ще ви кажа, че четох книгата повече от три месеца! Не защото не е интересна а защото е твърде лична и различна. В книгата има много имена, много писма, много реални места и случки - и всички те са отдалечени от нас на "само" сто и петдесет години.

            Четох книгата три месеца, но пак бих я прочел – заради: 
            Войникът Дюма - роден от любовта на негърка и граф. Отказал се от титли за превърне себеси от войник в генерал чрез храбростта си.
            Дюма Баща, синът на генерал Дума - бащата на Тримата мускетари. Започнал пътя си като беден мечтател, а станал най-известният писател на Франция и покорител на безброй сърца:-) Дюма Баща пишел, обичал, мечтаел, гуляел и от време на време правил революции.:-) 
            За Дюма-Син ... няма да ви разказвам:-) - Ще прочетете, ще видите:-) - А после, елате на гости, да кажете какво съм преувеличил, къде съм премълчал.:-) ;-)        

 












Гласувай:
2



1. анонимен - Андре Мороа е стил в този жанр на литературата!
18.08.2008 23:24
Неговата Екатерина Велика е също толкова запомняща се, без да се пита човек докъде е художествената измислица и докъде е достоверността! Със сигурност е така и за "Тримата Дюма". Ще прочетем и ще обсъдим:)
Интересно представяте текста.
Благодаря:)
цитирай
2. lelya - Андре Мороа е магьосник, от всяка ...
19.08.2008 00:50
Андре Мороа е магьосник, от всяка житейска история ще направи велика приказка. Байрон е любимата ми книга, Екатерина Велика също е изключителна. Гениалното е в това, че той разказва, не манипулира, а въпреки всичко те пленява.
цитирай
3. kardamom - Поздрави!!!
19.08.2008 10:00
любими мои автори!
хубав ден от мен!
цитирай
4. goran - Анонимни:-) - Благодаря за усмивките и топлите думи:-)
19.08.2008 16:05
Аз не съм чел други книги от Мороа, но и аз вече съм му фен:-) - Ще си потърся и други негови книги:-)

Желая ви усмихнат ден:-)
До нови срещи:-)

Пс. Ще се радвам при следващата ни среща да подпишете коментара си:-)
цитирай
5. goran - Lelya:-) Радвам се, че се отби на гости за да се запознаем:-)
19.08.2008 16:40
Любопитно, е че по едно и също време и двамата пишем за Мороа:-)

До нови срещи:-)
цитирай
6. goran - Привет Кardamom:-) Привет Цвете:-) Радвам се да те видя:-)
19.08.2008 16:43
Благодая за пожеланието:-)

И аз ти пожелавам усмихнат ден и ведра, мелодична седмица;-)
цитирай
7. анонимен - а ти чел ли си "Голямата книга ...
21.08.2008 16:17
а ти чел ли си "Голямата книга на живота".
цитирай
8. goran - ??? За коя книга говориш ?
21.08.2008 18:20
За тази в, която пишем всеки ден ли?:-)

Всеки има своя книга на живота!


цитирай
9. анонимен - Колкото по-напред отиваха хрон...
23.08.2008 11:37
Колкото по-напред отиваха хронологически книгите, толкова по-противни ми ставаха. Веселата, другарска и шегаджииска нотка се замени с тегава, мрачна и обречена, и последните две книги четох на кътни зъби.

Дюма е добър, но просто не е моят тип :)

А
цитирай
10. goran - Hъм ...
23.08.2008 23:36
А.,
Сигърен ли си, че книгите са ти ставали по-противни - може да ти е ставало все по тъжно и да те било яд, че героите остаряват и губят безграничната си младежка вяра.

При мен навремето желанието да прочета още и още за мускетарите бе толкоа силно, че прочетох трите книги за около две седмици - не съм имал време да мисля за това как се променят книгите.

А сега незнам кога бих се наел да прочета отново мускетарската сага - от една страна страниците са твърде много, а от друга може би все още не искам да променям хлапашкото си възхищение от Дартанян и компания:-)

И още една забележка Андре Мороа няма нищо общо с Дюма, даже не е негов съвременик:-) - така че пробвай го може да ти хареса;-)
цитирай
11. анонимен - Да де, и аз тва имах предвид :) ...
26.08.2008 18:03
Да де, и аз тва имах предвид :)

Само дето за младежката вяра не давам пет пари, по-скоро ме е било яд за всичко останало. Че Арамис вече не ебе толкова колкото преди и че Портос го мъчи подаграта и едвам ходи. Те такива неща...

А
цитирай
12. goran - Здрасти А.:-) - Прав си друже:-)
27.08.2008 09:04
Друго си е да си млад левент, от гърли обграден, готов за чудеса от храброст всеки ден:-)))

А.,
Може Тримата мускетари да не са „твоята книга”, но автора им Дюма със сигурност е „твои човек”. Автора на Мускетарите според версията на Мороа, бил повече от енергична личност. – Дюма, в краткият си седемдесет годишен живот обичал и любил петдесет-шейсет моми, женил се два пъти. В оставащото му малкото свободно време успял да напише има няма двеста-триста творби, да основе един театър и три вестника, да спретне няколко революции.:-)))
цитирай
Търсене