Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.11.2009 13:26 - Най-широко рекламираната „напитка на нашето време”?!
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9647 Коментари: 18 Гласове:
5

Последна промяна: 19.01.2012 15:24


            Коя е най-широко рекламираната „напитка на нашето време”? - Най-известната и продавана напитка по света? Обсъждах ползите и вредите от въпросната "напитка" с един приятел и той ми каза: "Тя е уникална напитка, затова я пия.”, с което наистина ме шашна - не очаквах точно той да каже подобно нещо, но ...?! Питах го как може една обсебваща течност да бъде уникална – а той ми каза „Щом няма нищо подобно значи е уникална!” С което окончателно ме довърши и провокира да напиша този текст!

Дали е така?! Възможно ли е въпросната газирана течност да е нещо повече от безкрайното разнообразие от напитки???

            Как става този номер?! Като се рекламира, рекламира, рекламира – навсякъде, по всяко време и сред всички! Днес над 50% от крайната цена на въпросната „уникална напитка” отива за реклама, за PR, за игри, и отново за PR и реклама;
            И така: Инвестиции + реклама + агресивна стратегия + разчистване и завземане на позиции за достатъчно дълго време = убедени, верни и дори  зависими клиенти! Не хора или човеци, а консуматори. Готови да определят въпросната течност не само като уникална напитка, но и да я купуват 365 пъти в годината!
              ..................................................
              Днес за „добро или лошо” целят свят пиеКокаКола – денем и нощем, в лято и зима, в богатство и бедност, в болка и здраве ... – как да не се изуми човек!!! Правим го и в България, пиемКокаКола от утро до утро – правим го, дори по-често от другите!!!
/Според международни маркетингови проучвания, през 2006 г. българина е изпил 6 пъти повечеКокаКола от Германеца! - Немците ли са бедни и наивни или ние??? / 
     Как е възможно?!
     В България родината на:
     българското кисело мляко и айряна;
     казанлъшката роза, мурсалският чай и останалите 1001 билки;
     хилядите минерални извори;
     Крали Марко и медовината, дала му сила;
     Орфей, Траките, виното и гроздовия сок;
     на бозата резливка;
     на дините от Любимец;
     на росата медена и пъпеша;
     В същата тази страна да пиемКокаКола?! Защо?!
     Защо се отказваме от родното, и от многообразието, и от правото си на свободен избор?! Защо допускаме не едно, не две, а стотици заведения, да ни предлагат само и единственоКокаКола и останалите продукти на компанията. Ако ви се иска да пиете нещо друго няма!!! Има самоКокаКола, Фанта,Спрайт,Швепс,сокчеCapy, минерална водаБанкя, бира Загорка,Ариана,Столично тъмно (не се изненадвайте за бирите – те са съвместна собственост междуХайникен иКокаКола). Absolut и J&B също имат стратегическо партньорство сКокаКола
              .................................
Българийо,  страна „пълна с добрини” – Що за избор правиш ти?!   
                                                                        
                                                                /написано на   08.09.2007г./



Гласувай:
5



1. bilingual - Здравей :), за твое успокоение, аз ...
14.11.2009 14:42
Здравей :),

за твое успокоение, аз не пия кола и познавам и други хора, които не са пристрастени към нея :)

относно аряна, мисля, че той е доста популярна напитка в България особено през лятото.

А това, за което пишеш по някаква класация/гласуване ли е?
цитирай
2. goran - Bilingual:-)) Браво на теб и на твоите приятели:-) Само така:-)
14.11.2009 15:20
Пожелавам на себе си и на Вас да ставаме повече такива хора:-) Мислещи, независими, търсещи ...

На мен преди 6-7 години ми трябваше цяла година да видя и осъзная проблема, и да избера да се откажа от въпросната течност и от монопола, който налага. (И при това, за щастие, никога не съм и бил голям фен, още по-малко зависим.)

От години не пия нитоКокаКола, нитоЗагорка, нитоКапи, нитоФанта, нитоБанкя, нито който и да е друг техен продукт. И това с нищо не ме е ощетило - напротив.:-)

За текста - има класация - моята лична:-) Винаги се старая да пиша само лични наблюдения и мисли.:-)
цитирай
3. mariani - :)
14.11.2009 15:29
Привет, goran! Аз също не обичам кока-кола и производните й, и като теб смятам, че това по никакъв начин не ме ощетява ;)
Слънчева събота ти пожелавам!
цитирай
4. goran - Mariani:-)) ;-)
14.11.2009 15:41
Слънчеви и усмихнати почивни дни.:-)
цитирай
5. basta - a аз
14.11.2009 20:42
съм пристрастена към портокаловия сок.
:)))))
газирааното не ми е приятно по принцип, без значение дали е Кола или нещо друго...
поздрави и лека!
цитирай
6. goran - :-)) Лека;-)
14.11.2009 22:15
Аз най-обичам домашна бъзовина с много лимони:-) и билков чай с мед и лимон;-)
цитирай
7. lzl - Аз пия само чай с мед. . . :)))))))...
16.11.2009 19:38
Аз пия само чай с мед...:)))))))Поздрави и от мен.
цитирай
8. goran - Izl:-)) Браво - Само така:-))
16.11.2009 19:44
"Никой не е по-голям от чая";-)
цитирай
9. анонимен - Че кой уважаващ себе си човек пие ...
18.11.2009 00:18
Че кой уважаващ себе си човек пие J&B? :)

A
цитирай
10. zonko - Естествено, че никой, нали всички ...
18.11.2009 11:09
Естествено, че никой, нали всички се жабурим денонощно с кока кола, да са вечно високи продажбите й! :)
цитирай
11. анонимен - водка
19.11.2009 11:17
само не разваляйте колата с водка!
цитирай
12. goran - Здрасти А.:-)
19.11.2009 14:59
Нямам идея, кой пие J&Bна галено”ЖиБи”. Аз не го пия:-)

Общо взето с алкохола съм съвсем на вие – пия рядко, а когато го правя предпочитам БГ вино, или БГ бира. От концентратите напоследък най-често (три пъти за годината) ми се случи да пия ром покрай заподозреният от джаза и Деси.;-)
цитирай
13. goran - Здрасти Zonko:-)
19.11.2009 15:03
“Естествено, че никой” – умните хора и ценителите пият вода, вино и ром, а всички останали си плащат за да се тровят с кола!
цитирай
14. goran - Анонимни #11
19.11.2009 15:18
Течност, която разтваря ръжда и помага при развиването и на най-клеасълият болт(Колата) не би могла да бъде развалена от нищо – защото самата тя разваля и разяжда всичко!

Единствената „напитка”, което може да и съперничи е именно водката! Не за друго, а защото с мекото си универсално безвкусие неусетно води до алкохолизъм!

Не знам кой пръв се е сетил да комбинира тези две отрови в коктейл, но определено е бил много зъл гении! – Колаа+Водка=почти сигурен алкохолизъм.
цитирай
15. auditexperts - Няма как да избягаме от глобализ...
12.02.2010 19:33
Няма как да избягаме от глобализацията! Харесва ни или не, не можем да затворим границите и разбиранията си.
Поздрав!
цитирай
16. goran - Аuditexperts,
13.02.2010 18:07
Глобализацията има много лица - едни са добри други не дотам, тртети са направо зли!

Аз нямам нищо против доброто в глобализацията. Имам против кок_колатааа - възприемам я като монополист и маниполатор, и то от най-лошите.
цитирай
17. auditexperts - Много фантазия трябва да вложа, за ...
13.02.2010 18:45
Много фантазия трябва да вложа, за да се сетя за добра глобализация. Във всеки случай тя (глобализацията) се стреми да ни уеднакви и обезличи. Не съм толкова против колата, тогава трябва да съм против почти всичко.
цитирай
18. goran - Аuditexperts, бързо мениш позициите си:-) И то за един коментар време – бива си те!
15.02.2010 16:49
Първо казваш: „Няма как да избягаме от глобализацията! Харесва ни или не, не можем да затворим границите и разбиранията си.”

После казваш: „Много фантазия трябва да вложа, за да се сетя за добра глобализация. Във всеки случай тя (глобализацията) се стреми да ни уеднакви и обезличи.”

А накрая: „Не съм толкова против колата, тогава трябва да съм против почти всичко.”

Аuditexperts, признавам си съвсем ме обърка с тези непрекъснато меняща се позиция.:))

За мен нещата са много по-прости.:-)
Допада ми възможността да се докосна до безкрайното многообразие на света.
Това, което не ми допада са глобалните монополисти и манипулатори защото те рушат разнообразието, уникалността и правото на неограничен избор.
цитирай
Търсене