Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2010 10:52 - Плуване и саморазвитие - Уроци по плуване, година и половина по-късно. :)
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9954 Коментари: 9 Гласове:
7

Последна промяна: 06.07.2012 11:28


       Когато преди година и половина се записах на плуване подтикван от мъничка искра надежда, че мога да се науча да плувам, незнах какво означава това! Знаех, че искам да се науча! Знаех, че мога да се науча!
       Повярвах, че мога и времето ми прошепна – “Сега е момента!”
       В началото ми беше и трудно, и мъчно, и бавно. А аз бях и все още съм, и нетърпелив, и импулсивен, и първоначално неуверен. Така си мислех!
       И тогава, и сега все мисля! Точно както татко ми казваше: „Всичко можеш и умееш, само твърде много мислиш! Като поискаш, всичко можеш!” Tой още тогава е виждал и е знаел какъв съм аз. Не неуверен, а много мислещ, но по свой начин устремен. Не импулсивен и нетърпелив, а интуитивен на моменти напорист.  
       Поисках, и плуването - тренировката започна да ме учи! Да виждам по-добре – себе си, времето и това което съм постигнал.
       В началото ми бе ужасно трудно, излизах от водата като разглобен, но ден след ден напредвах аз и плувецът в мен.
................................................     Когато започвах си мислех: Ще стане! Само да се науча как да преплувам една дължина на басейна, някакви си 50 метра! После така ще се запаля, че няма да искам да изляза от водата. Точно както навремето се научих да карам велосипед. Първите седмици беше голям резил, после не исках да сляза от колелото.
    Година мина – успявах да преплувам не по една, а по 12 дължини. Ала мечтата за 50 метра, без почивка, оставаше недостижима на крачка от мен. Мислех си: Ще стане! Като започнеш да плуваш по 15 дължини не може да не стане! Научи се да плуваш по 15 дължини и вече ще можеш! Тогава 50-те метра без почивка ще изглеждат смешно малко!
    Месец по-късно реших, че мога, задрапах към заветната стена и стигнах. Направих само 10 дължини, но петата бе цяла -  ЦЯЛА.:-)
    Година и половина след като започнах, успях да направя заветните 15 дължини. Радвах се и то много.:-) Усетих, че мога и още.:-) Открих и още нещо – да гледаш към дължините има смисъл, но само времето учи!!! Дни, месеци, години!
     Научих се да се задържам на вода плувайки Крол, що годе.
     В другите стилове съм много бос, едва сега започвам да се уча. Трябва време и труд! Дни, месеци, години - това е разковничето, няма друго!            
......................................................      Времето тече, неспира – отлита! Ден, месец, година, втора! Всички бързаме и искаме да сме в час с времето по своя си начин! Ние искаме! А живота се случва някъде там между секундите, с които мислим, че го отмерваме! Случва се и продължава напред! И всеки има свое време, и своя път – човека, Земята, Вселената!
      Всеки бърза, в своята – в най-вярната посока. Върви, ходи, тича, а часовник измислен времето отчита! А то Времето на дни, месеци, години не брои, а в събития твори! Изгрев, творчество, залес ...  и
згрев, творчество, залес ...

......................................................
/Послепис от 13 май 2010г./
Крол, трети левъл – време, около сто влизания в плувният басейн

~  ~ 
~  ~  ~ 
~  ~  ~  ~  ~

Крол 50 метра, за 59,8 секунди – моето време от днес.:-)) 
~  ~  ~  ~  ~
~  ~  ~ 
~  ~ 



И още няколко мои текстове за България, българите и постиженията ни :)

Родови сънища

Спортисти победители

Деня на българската азбука

От Чудомир до Валери Петров

Стария цигулар, мигът и живота


Бразилия, Дилма Русеф и България

Софи Маринова и България по пътя на успеха :)


ПОБЕДИТЕЛКИТЕ :) – волейболистките на България :)

Слънце :) - Излизам на разходка :) Не се гаси туй, що не гасне!

Новият български пробив в тениса – успех и порив за нови победи :)

Избрано из впечатленията ми в блога през последните четири години – 7 част

Ски изкушения и двигателна компетентност










Тагове:   спорт,   уроци,   здраве,   мисли,


Гласувай:
7



1. bilingual - :) Браво за стремежа и желанието! ...
25.04.2010 14:20
:) Браво за стремежа и желанието!
И успех с поставените цели! :))
цитирай
2. goran - :-)
25.04.2010 15:01
:-))
цитирай
3. monaliza121 - Плуването...
26.04.2010 15:50
Плуването е като живота. Спреш ли да махаш с ръце и крака, потъваш. Някои едвам се задържат на повъхността, други редовно гълтат вода, трети си потъват, но има и такива, които непрекъснато увеличават дължините.
Привет от морето!
цитирай
4. goran - Привет:-)
27.04.2010 11:56
Мonaliza,
Хубава седмица ви желая:-)
цитирай
5. goran - Винаги съм обичал водата, но и мен ме беше страх! Най-вече от това, че не знаех дали ще мога да се науча да плувам.
06.05.2010 11:41
Обичам реките, водопадите, фонтаните, езерата, морето. Обичам да се разхождам и препичам край тях. Обичам да пия и да се плискам с вода. Обичам да поливам градинката в двора...

Обичам водата, затова винаги съм искал да се науча да плувам. Винаги съм се опитвал да се науча, но съм доста нетърпелив и това ми пречеше да се науча. Разбира се не съм имал и добри условия, където да се уча – но в действителност това е само оправдание.

Достатъчно е човек да повярва, да поиска, да започне да се учи и да не се откаже - и ще го случи! И това важи за всичко, не само за плуването.;-)
цитирай
6. 1001usmivki - Привет :)
17.10.2010 14:12
Привет!
Хубава изненадка е блогът ти:)
Ужасно съжалявам времето ми е твърде ограничено, но това което прочетох много, много ми хареса. Просто ще си те чета по малко - за десерт:)
Браво на теб. Заради плуването, четенето и задари самото писане.
А за Урсула ле Гуин - ако вече не те е "срещнала" препоръчвам - "Светът се нарича Дъбрава" - зашеметява...

Поздрави и много усмивки изпращам ...

http://www.youtube.com/watch?v=_yodqVIGExI&feature=related
цитирай
7. goran - Привет Усмивка:-) Много се радвам:-)
18.10.2010 11:38
Благодаря за топлите усмихнати думи, за бодрото клипче.:-) За мен е удоволствие и чест:-)

За Урсула ле Гуин и аз горещо я препоръчвам:-)
http://goran.blog.bg/lichni-dnevnici/2007/12/18/moiata-sreshta-s-romanite-na-ursula-le-guin.144457

Поздрав най-сърдечен ...
http://www.youtube.com/watch?v=iPh9K8UQ9eY
цитирай
8. 1001usmivki - Благодаря! :)
20.10.2010 18:04
Благодаря! :)
цитирай
9. goran - :-)
21.10.2010 10:36
:-)
цитирай
Търсене