Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2010 19:49 - Из карикатурите на Херлуф Бидструп
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9560 Коментари: 10 Гласове:
12

Последна промяна: 05.04.2012 17:48


         ~  ~ 
         ~  ~  ~
         ~  ~  ~  ~  ~

         Обичам кашоните с книги на старо.:-) В тях човек с малко търсене и доста късмет може да открие уникални книги – истински бисери. Точно на една такава уникална книга попаднах преди десетина дни на сергията пред Народната библиотека.
         Купих си книга разказваща за живота и творчеството на датският карикатурист Херлуф Бидструп.
         Книгата е руско издание и съответно е на руски език. Не се чувствам достатъчно компетентен да превеждам откъси от нея, затова ще цитирам няколко карикатури – приятно ви разглеждане.;-)

image
                 
/Художника Херлуф Бидструп/

image
                                                          /Хуманист/

image
                                          /Жертва за мир/

image
                                /До и след изборите/

image
                                                     /Дон Жуан/

image
                                                          /Шуба/

image
                             /Внимание, боядисано!/

image
                                             /Монополисти/

image
                                                /"Помощи"/

image
                                              
/Без коментар/


image
                                             /Без коментар/















Гласувай:
12



1. mia2442 - Аз също обичам да се ровя при букинистите...
14.06.2010 22:30
Наскоро си купих една книга на Уилям Уортън, която не бях чела -"Отбой след полунощ" на цена 1 лв - можеш ли да си предсравиш?
BTW - карикатурите са доста актуални...:)
цитирай
2. goran - Мия, четящите хора знаят защо:-)
15.06.2010 09:52
Само „букинисти” ми звучи твърде елитарно и леко старовремско. Истина е че повечето хора, които обичат да четат в един момент започват и да колекционират книги - и аз не правя изключение от това правило. И точно за това се стремя да бъда и практичен.

Купувам книги от кашоните на старо главно по две причини: Да открия, купя и прочета повече стойностни книги. (За жалост днес голяма част от издателствата издават само книги на килограм или в най-добрия случай комерсиални заглавия.) Другата причина е практична – цените на книгите. Например книгата с карикатури на Херлуф Бидструп я купих за 4 лева, а ето ти си намерила книга на явно любим за теб автор за левче.

За актуалността на карикатурите и аз така мисля, но в действителност те са рисувани 60-70 години и това само показва, че не сме мръднали и крачка на пред. Тяхната актуалност звучи повече от тревожно.
цитирай
3. monaliza121 - Актуалността на карикатурите...
16.06.2010 23:32
Показва, че човешките пороци и слабости не се променят във времето, за разлика от ценностите.
Поздравления за интересните карикатури!
цитирай
4. mia2442 - Е как пък събра елитарно и старовремско в едно изречение?;)
17.06.2010 00:10
goran написа:
Само „букинисти” ми звучи твърде елитарно и леко старовремско. Истина е че повечето хора, които обичат да четат в един момент започват и да колекционират книги - и аз не правя изключение от това правило. И точно за това се стремя да бъда и практичен.

Купувам книги от кашоните на старо главно по две причини: Да открия, купя и прочета повече стойностни книги. (За жалост днес голяма част от издателствата издават само книги на килограм или в най-добрия случай комерсиални заглавия.) Другата причина е практична – цените на книгите. Например книгата с карикатури на Херлуф Бидструп я купих за 4 лева, а ето ти си намерила книга на явно любим за теб автор за левче.

За актуалността на карикатурите и аз така мисля, но в действителност те са рисувани 60-70 години и това само показва, че не сме мръднали и крачка на пред. Тяхната актуалност звучи повече от тревожно.


А дали да не си направим съвместен постинг:"Какво ново при букин-опс, при книгите на старо":):):)
Поздрави!
цитирай
5. goran - Привет Monaliza:-) Благодаря за поощрителните думи
17.06.2010 10:55
За пороците, слабостите и ценностите: Иска ми се да си права, и човешкото в нас да е достигнало неподозирани висоти, но малко неправдоподобно ми се струва да сме придобили нови човешки достойнства и ценности, щом човешките ни слабости и пороци са си останали същите. Струва ми се, че тези две неща са взаимосвързани.
цитирай
6. goran - Привет Миа:-)
17.06.2010 11:13
“Е как пък събра елитарно и старовремско в едно изречение?;)” – Причината е, че съм пристрастен.

Не обичам думата „елитарно” звучи ми напудрено и неестествено – като напудрен човек с перука от старите филми. Не ми допада и идеята за елит – звучи ми по-лошо от егоист, защото егоиста може все още да не осъзнал, че е такъв. А елита, както на мен ми звучи, е избрал да бъде егоист.

Разбира се в думите елит и елитарно може да се влага много по-човешко, прогресивно звучене, и смисъл. Но аз предпочитам да използвам директно думите – човечност, труд и саморазвитие. Пристрастен съм това е.

За писането на постинги за старите пък и за новите книги - за пропаганда, PR и реклама на книгите, и четенето винаги съм за:-) Обичам книгите:-) Често пиша за тях.:-)

Миа, пиши за книгите, аз също обещавам да пиша:-)
цитирай
7. mia2442 - Ами аз често пиша за книги, но
17.06.2010 14:53
в един друг сайт - "Буквите"!
Ето последното ми откритие - един автор, чийто стил на писане е просто разкошен - наслада за интелекта и предизвикателство за ума!: www.knigite.bg/colon.php

Но можем и заедно да правим нещо като бюлетин с любими книги тук в блог.бг!
Поздрави!:):):)
п.п "букинисти" ми навява носталгия по времена, в които не съм живяла...:)
цитирай
8. goran - Привет Миа, ти си герой - пишеш за "Буквите", явно обичаш книгите:-)
18.06.2010 17:31
Благодаря за усмихнатите думи и за линка, ще прочета нещо от него при първа възможност. Благодаря още веднъж за линка.;-)

За жалост в писането на бюлетин не мога да се включа – твърде не периодично чета.

Иначе горе-долу редовно пиша в блога си за почти всичко, което чета. Изключение правят книги, които тотално не са ми допаднали и книги, които по-скоро са справочници отколкото популярно четиво.

Повече от половината от постингите ми в блога са за книги – в тях съм разказал за впечатленията си от около 50 заглавия написани от почти 40 автора;-) Това са едни от малкото постинги, които почти не трия (голяма част от другите периодично изтривам). Единствените постинги, които съм махнал бяха за „Илион” на Дик Саймън и петата част на Хари Потър. (Първото заглавие не струва да бъде споменавано, а за Потър други са писали много по-подробно и надъхано от мен.)

И скоро пак ще пиша за книги – три от следващите ми постинги ще бъдат: приказките на Елин пелин; „Габровки шеги” и Приказен свят на Ангел Каралийчев;-)

Миа, но ти не се отказвай от бюлетина за книги в блог.бг – много хора с удоволствие, ще го четем;-)
цитирай
9. mia2442 - Morning!:)
21.06.2010 10:11
Очаквах да се появат през уикенда обещаните постинги - ще ми доставят огромно удоволствие приказките на Каралийчев...:)
цитирай
10. goran - Миа, какви са тези чуждоезични букви? Може би са сутрешен поздрав, ако е така - Добър ден и от мен:-)
21.06.2010 11:26
В тази връзка за протокола: Нищо не съм обещавал! – Не поемам обещания, които не мога да изпълня.

Следващата или по-следващата седмица „Ако не ми мине котка път” ще публикувам цитати из приказките на Ангел Каралийчев, но преди това, ако е речено, ще цитирам приказките на Елин Пелин и „Габровските шеги”. Причината, е че това е реда, в който ги четох;-)

Послепис.: Миа, моля те в моя блог пиши само на български език – на езика на дедите ни
цитирай
Търсене