Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2010 16:10 - Избрано из впечатленията ми в блога през последните три години – 1 част
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14939 Коментари: 24 Гласове:
20

Последна промяна: 09.05.2012 17:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     Исках да прегледам и публикувам някои свои мисли и впечатленията писани през последните три години из блоговете.
      Първоначално мислих да ги разделя в три или четири що годе тематични постинга, но докато ги избирах реших, че по-интересно ще бъде подредбата им да бъде само хронологична - по дата на публикуване. Получи се поредица от с нищо несвързани фрази, но така е само на пръв поглед.:-)    

  Избрано от юли 2007 г.  до декември 2008 г.

21.07.2007 17:19 -  :-)
     Емоция е необходима за да се роди рима:-)

03.09.2007 16:57 - :-) :-)
     Трябва идеята да отлежи и ферментира, за да се превърне във вино – пивко и опияняващо.;-)
      За прогнозите за бъдещето - хубаво е, че никога не се сбъдват! Да, не знаем какво ни предстои – но именно това ни прави свободни:-)

04.09.2007 14:16 - Привет Н.:-)
     Всяка книга чета с различно, уникално темпо:-) – понякога пълзя по страниците, а друг път спринтирам като за последно?! Често ми се случва да прочета книга за една нощ - изтощително е, но вече съм свикнал.  Случва ми се както с интересни различни книги, така и със „слаби бози” – при първите от любопитство и желание да подредя картината в нейната цялост, при вторите за да забързам действието или защото ми се чете в момента. (Излиза че темпото, с което чета зависи от книгата и от момента).

07.09.2007 18:38 - :-) :-) :-)
     Вода, значи Живот:-)

15.09.2007 21:57 - "Да се завърнеш в бащината къща ...":-)
     Няма по-хубаво от това да се прибереш у дома:-)

12.09.2007 22:35 - Какъв маршрут! Истинска ферия от зеленина и вода - Колко много живот:-)
     И аз искам - та това си е едно малко приключение:-)

27.09.2007 10:52 - Привет Н.:-)
     Всяко начало е трудно! Особено в нова обстановка с нови хора!
     Въпреки това не се затваряй в себе си! Усмихни се и приятелски подай ръка - винаги помага.;-) Може от първия ден да не сработи, но в перспектива винаги дава резултат;-)
     Като при тичането на стадиона – отначало едвам успяваш да изтичаш обиколка, обиколка и половина, след една седмица тичаш по две, после по три, след това скачаш на четири ... и с времето ставаш истински маратонец;-)

24.10.2007 22:11 - Благодаря ти М.:-)
     Много обичам хрупкави пържени картофки:-) Със или без бира.
     Обичам и всички останали картофени деликатеси;-) - беше удоволствие да се включа с коментар по темата;-)
/Постинг: Празник на картофите в Самоков/

22.10.2007 21:07 - :-) :-) :-)
     Кой не е хапвал пържени картофки, кой не е мечтал за тях;-) - особено Картоф от Самоков;-)
     Любопитното е, че в началото (някога) поради предразсъдъци, европейците за малко сме щели да ги изхвърлим от менюто си. Десетилетия наред, след като първите кораби се завърнали с тях от Америка, хората ги смятали за лоша храна, дори за отровни.
     Но във Франция настанал жесток глад, краля в желанието си да не остане без поданици и данъкоплатците и измислил хитрост:
     Засял една от големите царски градини, в близост до двореца, с картофи – през деня нивата била строго пазена от войници, но нощем охраната се вдигала и тя оставала беззащитна.
     Хората гледали гвардейците, които я пазили и си казвали – Леле, тук трябва да оглеждат нещо много скъпо и вкусно, щом сам краля е наредил да го пазят по цял ден - трябва да си откраднем, да го опитаме.
    Така далновидният крал (мисля, че краля Слънце) изкушил народа си да се научи да яде картофи.:-)
     След като французите, тези чревоугодници обикнали картофа, Европа нямала какво друго да направи освен да последва примера им.;-)

21.12.2007 15:33 - Важно нещо си е въздуха.:-) ;-)
     Глътка въздух - глътка живот:-)

05.01.2008 17:34 - Привет К.:-)
     В една книжка за домашният майстор в края на напътсвията бе изписана следната реплика - „И не се натъжавайте ако първоначално по вас полепва повече вар отколкото по стената”
     Винаги когато човек прави нещо има много хора, които ще стоят скръстили ръце, ще дават акъл, ще критикуват, ще се подхилкват – хубавото, е че има и хора, които ще погледнат загрижено, ще ти кажат добра дума, ще запретнат ръкави и ще се опитат да ти помогнат. Може втората група да е по-малка, но я има. А може и да не е по-малка, по-скоро първата група е по-шумна – лесно е да говориш, трудно да свършиш нещо.

18.01.2008 19:14 - Не спиш преди изпити - това звучи тревожно! На мен по време на сесия все ми се спеше – завивах презглава с учебниците;-)

     Н., пробва ли изпитаните средства за приспиване - броене на овце, слушане на музичка, чаша топло мляко с мед и т.н. Ако и те не помагат значи ученето ти е много и ти трябва ваканция.:-)

18.01.2008 14:15 - Привет ентосиястке:-)
     Н., ти учи и не им се стряскай на изпитите, а оценката – тя винаги е субективна!
     Не се натъжавай, не се отказвай, не се предавай, не се обвинявай за изпити. Прави каквото смяташ за правилно – пък да става каквото ще.
     И няколко идеи за подготовката за изпити:
     - Учи, не разчитай на пищови - все нещо от наученото ще ти е от полза и за следващите изпити! И по-важно, може един ден да ти е от полза в живота.:-)
     - Първо прочети всички въпроси от конспекта като роман. Едва след това започни да учиш въпрос по въпрос, но и тогава не се старай да научиш всичко от "игла до конец". Ако нещо ти е трудно или неразбираемо отбележи го и продължавай нататък - чак накрая, ако ти остане време, го мъчи. 
     (Първия изпит на, който ме скъсаха, в ТУ-то, бе физика - също както теб, а имах цели 9 дни за подготовка, но направих типичната грешка на първокурсника. Учейки въпрос по въпрос за три дни научих едва първите 7 въпроса и това ме депресира (конспекта ми бе от 58 въпроса), както и да смятах излизаше, че за останалите 6 дни мога да науча най-много още 20-на въпроса, тези мисли ме расейваха и подтискаха, в резултат в оставащите дни научих едва още 10 въпроса.)
    С времето научих следните правила:
    - Никога не се отказвай предварително без значение колко време имаш за подготовка!
    -
Имай в предвид специфични изисквания на преподатвателя.
    - По време на изпит никога не си тръгвай преди да свърши изпита! Защото в последният момент винаги ще се сетиш още нещо, а и «стените» ще ти помогнат – преподавател или колега ще ти подскаже или ще те подсети за нещо важно!
    И последно, но най-важно винаги вярвай в себе си и се бори!!! - полагаш ли усилия неможе да няма резултат;-)

02.02.2008 09:36 - :-) - Какъв симпатичен разговор сте си заформили:-) Колко много заглавя, които препоръчвате за четене:-) 
     Ето и моите предложения:-) Седем, за седемте дни от седмицата:-)
     За понеделник – „Алхимикът” на Паулу Коелю
     За вторник – „Войната на ъплифта” от Дейвид Брин (http://goran.blog.bg/viewpost.php?id=99815)
     За сряда – „Улица консервна” на Джон Стайнбек
     За четвъртък – Сборник с разкази от Чудомир, Хайтов или Дончо Цончев
     За петък – „Шогун” на Джеймс Клавел
     За събота – детската картина енциклопедия „Знание” издадена през 1991-1994 г. (Дванайсет тома „Времето”, „Пътешествия и открития”, „Човешкото тяло”, „Медицината” ... ) + стихове от Валери Петров
     За неделя - „Трудно е да бъдеш бог” от Аркадий и Борис Стругацки (http://goran.blog.bg/viewpost.php?id=106598)
     + още 349 книги за оставащите дни от годината;-)

12.02.2008 19:20 – S.:-)
     "Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му”;-)
     Ще ти издам и една тайна, моля те не я казвай на никого – става ли.;-)
      Има професия мечтател:-) – писателите, музикантите, артистите, творците и други изчезващи видове:)

14.02.2008 12:11 - Привет Е.:-)
     Не се давай на грипа! Стискам ти палци за бързо оздравяване!
     Пий чай с коняк, греано вино, лимонов сок с мед и друго каквото е нужно – и скоро ще си свежа като кукоряк;-)

10.09.2008 12:54 - Може би - зависи от гледната точка:-) ...
     .. Красотата по-скоро е чар и обаяние:-) - а ако има и привличане ... :-)

14.11.2008 13:51 - Хей П.:-) - ама ти, май все пакости правиш;-) ...
     Mоже ли такова нещо, да драскаш по книгите?!:-)
     То и аз така правя, стига книгата да е моя:-))) - но не признавам, че ако ме чуят няколко приятели и истинските фенове на книгите веднага ще ми скочат.
     Без почертаване не става?! - като искаш да съчетаеш полезното с приятното няма начин да минеш без жертва.
     Пс.:Вярно ли, всичко си записваш във велик, иден тефтер? - Мога ли да те помолия да ми напишеш някой от последните цитати?

19.11.2008 22:42 - Здрасти А:-) - много точно среляш днес:-)
     Нямам никакво намерение да чета книгата от компа:) - ще си я принтирам при първа възможност:-) После остава да намеря време да я прочета и готово:)
    А книгата е добра! И не е номера само да се чете! Самоцелно четене на бози не върши никава работа! Работата е преместване, а преместването е възможно само при развитие, а не при губене на време!

20.12.2008 12:58 - :-)
     Съдбата си знае работата:-)

....
     
Продължение:
      Избрано от януари 2009 г. до юли 2009 г.











Тагове:   спомени,   мисли,   от блога,


Гласувай:
20



1. injir - 10.09. и 20.12. ми допадат.:)
29.09.2010 18:27
10.09. и 20.12. ми допадат.:)
цитирай
2. goran - Марина, любопитен избор:-))
29.09.2010 18:38
Аз си ги харесвам всичките, но твоя избор определено е любопитен:-)
цитирай
3. injir - Кое е любопитното?:)
29.09.2010 19:35
Кое е любопитното?:)
цитирай
4. goran - :-)
29.09.2010 19:39
Че избираш интуицията:-) - напоследък хората забравят да я чуват
цитирай
5. injir - Интуицията. Тя никога не ме лъже. . .
29.09.2010 20:43
Интуицията. Тя никога не ме лъже...
цитирай
6. goran - И аз мисля така, но трябва време за да се научиш да чуваш и разбираш интуицията си
29.09.2010 20:52
А днес хората бързат ли бързат и търсят лесни готови отговори! Нямат желание сами да откриват отговорите на въпросите, които ги засягат пък дори и интуицията да им е на помощ. По-лесно им е да питат всезнаещият интернет!
цитирай
7. despinida - Хаха...
30.09.2010 21:14
какво нещо е Блога...бях забравила, че точно през 2007-ма, работех за "Картоф от Самоко-ФФФ" :))))
Милите, сега са при други....
цитирай
8. goran - :-)
01.10.2010 17:20
В природата нищо не се губи, най-малкото картоф от Самоков:-)
цитирай
9. pladi - 15.09.2007 21:57 - "Да се завърнеш в бащината къща ...":-)
01.10.2010 21:07
Любимият ми коментар е "Баба Яга се завръща в бащината къща", използвам го често, но винаги с повод!:)
цитирай
10. goran - Pladi, не ми е приятно да говоря за вещици, още по-малко имам желание да се шегувам за сметка на дома, в който съм отгледан!
01.10.2010 21:44
За мен думите "Да се завърнеш в бащината къща ..." не са стих, а много лична емоция и спомен за това как до преди две години и половина татко ме посрещаше когато се прибирах у дома. Днес когато татко не е до мен сред живите, а е само в кръвта, душата, спомените и мислите ми тези думи и спомена, които пораждат са ми още по мили и скъпи.

Pladi,
Пиша ти тези редове съвсем преднамерено, не заради коментара ти, а за да разбереш, че подобна иронична шега, не просто е грозна и невъзпитана, а може да бъде меко казано неприятна за събеседника ти.
цитирай
11. pladi - Съвсем друго имах предвид, но ра...
03.10.2010 10:17
Съвсем друго имах предвид, но разбирам емоцията ти! Разбрал си ме погрешно, сигурно защото и аз не го обясних подробно, но нищо лично не е и никакво желание нямам да те засегна! Извинявам се за недоразумението, хубав ден и усмивки!:)
цитирай
12. goran - Pladi, и аз се извинявам за недоразумението - за жалост в нета това лесно се случва
03.10.2010 12:12
Ако този път съм разбрал правилно репликата "Баба Яга се завръща в бащината къща" е самоирония - така ли е?

Хубав ден и усмивки и от мен:-)
цитирай
13. анонимен - Философ?
03.10.2010 12:24
А разбрал ли си, като толкова си учил, ЗАЩО С 0 НЕ СЕ ДЕЛИ, А?
цитирай
14. анонимен - 0 :)
03.10.2010 12:35
Аз съм инженер и въпросът ми е напълно сериозен, а не някакво безсмислено заяждане! :) Просто има хиляди хора, които завършват специалности на точните и математическите науки и не могат да отговорят на това просто въпросче. Усещам, че си мислещ човек и затова си позволявам да попитам това...
цитирай
15. goran - Анонимни #13 – „Аз знам, че нищо не знам, но вие и това не знаете.” – думите не са мои, а са казани от Айнщайн, който цитира Сократ
03.10.2010 12:42
Аз не съм инжинер, но съм чувал нещичко по въпроса

На нула не се дели, защото тя в действтелност не е число - тоест, тя не стойност на дадена реална физична величина. Нулата е напълно хитро измислена абстракция-символ, изнамерен от индийските математици преди хиляди години за да стане възможно извършването на теоретични, параметрични математически операции. Нулата разделя оста на реалните числа на две равни и огледално противоположни части - от минус бескрайност до нула и от нула до плюс бескрайност. Нулата не е координата, а само отправна точка и т.н., и т.н.
цитирай
16. goran - #14 - Инжинере:-)
03.10.2010 12:44
Нито за момент не съм си помислил, че се заяждаш:-)

Приятно ми е да се запознаем:-)
Ще се радвам за в бъдеще да се подписваш под думите си - ако името ти е дълго, пиши само - от Инж.X.,Y.илиZ.
цитирай
17. анонимен - Нулата е число! Какво значи да ...
03.10.2010 12:55
Нулата е число!
Какво значи да разделим А на В...това не е просто разделяне на равни части, рационалните и реалните числа са сложни обекти и деленето не е просто разделяне, а това значи да намерим такова число С, със свойството С*В=А! Когато В=0 няма еднозначно определен елемент С, такъв че С*0=А! Когато В не е нула, съществува и то едиснствен елемент С, такъв че С*В=А и ние означаваме този елемент с А/В...
Другото са празни приказки. Числата са начин на мислене. Нула "съществува" не по малко от другите числа. Ако имаш пари и ги похарчиш всичките, това числово се изразява с 0. Съществува ли -5, разбира се, това е начин на описание. Съществува ли 10? Само като начин на описание. Математиката е начин на мислене, средство за описване на количествените отношения.
цитирай
18. goran - # 13, 14, 17 - Ти си инженера човече, аз не съм инж.:-) - Аз съм си аз, а ти кой си?:-)
03.10.2010 13:14
Аз съм Горан, а ти си анонимен, аз пиша с мои думи, ти цитираш частни определения:-)

Аз знам, че когато някой за онагледяване казва, че има нула ябълки това значи нещо само от гледна точка на математиката, от гледна точка на ябълките или физичните величини нищо не значи. Точно за това дори математиката не търси нули и безкрайности извън параметричните модели. Когато се впрегне да решава физични и ининерни задачи всяка константа трябва да бъде обяснена и доказана.

Когато математиката търси инженерни отговори тя се доближава до нулата или безкрайността, но никога не ги достига. Защото какво означава да имаш нула градуса абсолютна температура (по скалата на Келвин) означава да няма никакво движение и да е абсолютен вакуум. А какво означава безкрайността – нещо което не може да бъде обхванато, обяснено и описано и т.н.

В тази връзка какво ще се случи „Ако едно все поразяващо гюле одари един непоклатим стълб?” – това е класическа главоблъсканица, на която математиката не може да отговори защото тя казва, че не може едновременно да съществуват „все поразяващо гюле” и „непоклатим стълб”. Така казва математиката, но физиката казва друго – тя казва, че фотона е едновременно и частица, и вълна – тоест в природата нещата не са толкова прости и еднозначни колкото ги изкарват някои математици в кавички.:-)
цитирай
19. анонимен - Разговорът ни се превърна в поле...
03.10.2010 13:25
Разговорът ни се превърна в полемика, която едва ли е приятна за аудиторията. Ако искаш да разбереш кой съм приятно ми е, инж. Христов, всеки вторник чета лекции в Техническия университет. Ще ти пратя скайпа си е-mail. До скоро!
цитирай
20. goran - :-)
03.10.2010 13:28
До скоро:-)
цитирай
21. neptunche - :)
03.10.2010 21:59
:)
цитирай
22. goran - ;-)
03.10.2010 22:15
:-)
цитирай
23. candysays - Хареса ми идеята и подборката ти :)
26.11.2010 18:25
И аз ще взема да си спретна една такава малка поредица от постинги с избрани мои коментари.. Че съм писала коментари, писала.. За тия четири години в блог.бг съм написала наистина много и в чуждите блогове, не само в моя - стотици, ако не и хиляди коментари.. (повече са от десетки, със сигурност ;)
Поне може да опитам, когато имам време, нали? ("от опит глава не боли" или поне така твърдят ;)
Поздрави, любознателни човече! И всичко най-добро!
цитирай
24. goran - Привет Криси:-) Благодаря за поощряващите думи:-)
27.11.2010 11:23
""От опит глава не боли" или поне така твърдят;)"

И аз ти желая всичко най-добро:-) - плодотворни и щастливи дни;-)

Весела събота и неделя:-)
цитирай
Търсене