Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2012 19:35 - Контрасти! ... или да се смееш ли, да плачеш ли?!
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12372 Коментари: 23 Гласове:
33

Последна промяна: 03.04.2012 20:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

      Пътна случка

      Стоя на кръстовището полузаспал и чакам светофара за светне зелено – така ми се спи, мъка!!! 
      Изведнъж очите ми започват да се разширяват, а ченето да се хили напук на леденото време и логиката, която крещи, не е смешно човече – трагично е!
      Причината за събудилата ме вълна от емоции е красив спортен кабриолет, който леко спира на кръстовището.
      Да, колицата е красива, много красива! Всичко си има и фасон, и мощен двигател. Само покривът и е кожен, но това да и е проблемът.:-)
      Колицата мечта спира пред светофара, а моите очи се разширяват все повече и повече – гледам зад стъклото й едни, едни, едни ... зелки:-))) Не една, не две, а безчет зелки – натъпкани навсякъде около водача на колицата.:-) 
     Колко кила зеле имаше в това кабриолетче сигурно никога няма да узнаем, но беше много, ама наистина много.:-))

 

     Хора в беда
     
     Гледам по телевизията преспите сняг и скъсаните далекопроводи в Етрополе. Гледам и си мисля за мъката на хората. Също и че човек зиме винаги трябва да си има резерв печка на дърва и повечко гориво, та да не мръзне, ако го затрупа снега. 
   Точно си мисля, колко хубаво е "край камината", когато чувам следните думи:
 „Тия от ЧЕЗ нищо не правят, а ние тук мрем от глад - всичката ми храна във фризера се развали!” 
     В началото, докато слушам за ЧЕЗ, съчувствено кимах с глава, но после ... после наистина ми се прииска да заплача от мъка и безсилие до каква степен са станали инертни мнозина!?!?
     Как е възможно!? – Навън студ, нощно време дърво и камък се пука, а добрият човек в бедата вместо да опази храната си, като я изнесе на терасата или навън на студа, е допуснал тя да се развали. Оставил я в неработещия фризер до печката?!
 
 

      Не знам като ви разказвам тези две случки вие смеете ли се, плачете ли, но на мен наистина ми се иска да ревна.
      Да ревна от мъка и безсилие, че сме допуснали толкова много наши сънародници да возят тонове зеле в показни коли или да умират от глад заради своят мързел и инертност.
     Тези две случки само на пръв поглед изглеждат съвсем различни – в действителност това са двете страни на една и съща монета! 












Гласувай:
33



1. mt46 - И да ревем -
09.01.2012 20:54
няма да ни чуят... Глухи са...
Поздрави!
цитирай
2. goran - Затова пиша - "За лудо работи, за лудо не стой!"
09.01.2012 21:00
Кой знае, може и да има смисъл
цитирай
3. theladybird - Здрасти :)
09.01.2012 22:31
на случката със зелките и аз бих се посмяла, не всеки ден се виждатакова чудо :)))

За фризера на човечеца... ами той в този фризер вероятно е имал не едно две пликчета с неща, а зимнима за цяла зима. Вероятнопрез целия сезон е събирал и трупал зеленчуци от нивите, вероятно е пълно и с месо от прасето, агнето и т.н. И какво да прави той с 50-60кг месо примерно... хубаво ще го изнесе на студено, ама навън не е -18С!!! Няма да се развали, но и няма как после пак да го върне във фризера като дойде тока! Няма да може да го ползва цяла зима...
не ми се вярва от "мързел и инертност" да е оставил да се развалят нещата! Това са хора от село, свикнали да си изкарват прехраната с труд и да ценят труда си! Да било го е яд на бездействащите ЧЕЗ и образно се е изразил така, но "мързел и инертност" никога не бих използвала тези думи за хора от село, за каквито става дума в бедстващите райони...

Усмихната вечер :)))
цитирай
4. goran - Калинка,
09.01.2012 22:46
Много, много мислиш, а това по някога е много, много вредно - знам го от личен опит.:-(

В такива ситуации трябва да се мисли, но още по-бързо трябва да се действа.

Ако човека не е много расъждавал и разчитал на ЧЕЗ, че ще се задействат, а бе пренесъл храната на студено със сигурност щеше да я спаси!

Мислиш ли, че нашите дядовци и баби навремето са имали фризери, а са успявали да запазят зимнината си от лято до лято - как ли са го правили:-)

Усмихната вечер:-) ;-)
цитирай
5. theladybird - Слънце, аз вЕрно много мисля, ама ти днес хич не мислиш
09.01.2012 23:07
или поне не мислиш правилно :)
Вярваш ли, че човека наистина нищо не е направил и е оставил продуктите да се развалят?!
Пък дядовциите и бабите едно време са нямали фризери, пра-пра бабите и дядовци пък и ток може да са нямали, но и не са разчитали на тах! Съхранявали са си зимнината по други начини, нама как да сравняваме нещата!
Колкото и да е студено навън, през деня не е под 0, а и през нощта едва ли е под -18. Няма как да си запази човечеца нещата до края на зимата. Няма как охладените продукти от студа навън отново да замрази, няма как и да ги направи и на компоти, след като са били замразени, че да ползва метода на бабите!
Баба ти дали си е замразявала зеленчуци за зимата на терасата? ;) Надали, имала си е други начини!

:)))
цитирай
6. goran - Калинка,
09.01.2012 23:13
Разбира се, че има начин да се спаси храната и в ситуацията за, която ти говориш, но сега е твърде късно да пиша как. При това има поне няколко начина!

Виж, ако човек нищо не направи, тогава храната със сигурност ще се развали;-)

цитирай
7. tili - Примамлив аватар:)
09.01.2012 23:55
Арго... да може човек да се отнесе надалече....
цитирай
8. sestra - Със зелките е забавно,
10.01.2012 12:00
а другото -тъпотия до шия, но съм за първия, ако питаш - не му пречи ни акъл, ни образование, а на вторите всичко им пречи ;)
цитирай
9. анонимен - Аз съм виждал нещо подобно
10.01.2012 16:46
Торби с цимент се товарят в лукс БМВ. Не ги крадеше! :-)))))))))))
цитирай
10. анонимен - Да ви имам спора! Калинката е спец по съхраняване на храни и по бързи решения :-))))
10.01.2012 16:51
theladybird написа:
или поне не мислиш правилно :)
Вярваш ли, че човека наистина нищо не е направил и е оставил продуктите да се развалят?!
Пък дядовциите и бабите едно време са нямали фризери, пра-пра бабите и дядовци пък и ток може да са нямали, но и не са разчитали на тах! Съхранявали са си зимнината по други начини, нама как да сравняваме нещата!
Колкото и да е студено навън, през деня не е под 0, а и през нощта едва ли е под -18. Няма как да си запази човечеца нещата до края на зимата. Няма как охладените продукти от студа навън отново да замрази, няма как и да ги направи и на компоти, след като са били замразени, че да ползва метода на бабите!
Баба ти дали си е замразявала зеленчуци за зимата на терасата? ;) Надали, имала си е други начини!
:)))

В тази люта зима ще си намериш пряспа на сянка и ще заровиш.... каквото е там за запазване. Ако толкова се опасяваш от хранително отравяне в бъдеще, лисваш кофа вода и заледяваш. Гарантирано няма да се повреди храната.
цитирай
11. анонимен - Горане, А да ти разправям ли как в ...
10.01.2012 19:55
Горане,
А да ти разправям ли как в една рилска хижа заварих студентче да мръзне като куче, защото...Абе знам ли защо, ама в мазата имаше и брадва и дърва.
И аз се чудя на акъла на много хора, може ли зимата да нямаш сложени настрани 2-3 пакета брашно и варива като се знае, че всяка зима ни изненадва. Това нито пари иска, нито място заема, нито се разваля. Гледах и репортажа за оня с фризера и не вярвах какви ги реди. А на тези, дето ти опонират ще кажа, че ако се надяват някой друг да мисли за тях, или са много наивни или са много глупави.
Приятна вечер!
цитирай
12. theladybird - 10. katana - "Да ви имам спора! ...
11.01.2012 11:40
10. katana - "Да ви имам спора! Калинката е спец по съхраняване на храни..."

Ами да Калинката се занимава именно с контролна дейност на сахраняване и обработка на храни /и с други неща, но и това/!
Не съм го гледала това за фризера, незнам какво точно е говорил човека, но аз лично никога не бих замразила отнова нещо, което е започнало макар и леко да се размразява! Минималната температура за съхранение чрез замразяване е -18! Не само евентуално хранително отравяне е проблем, ами и вкусовите качества, а и хранителната стойност на продукта се променят, а и не е съвсем безопасно. Единствения вариант след макар и леко отпускане е термична обработка!

Както и да е, не това исках да кажа с първя пост. Идеята ми беше, че не ми се вярва от мързел да е оставил да му се развалят продуктите човека! Не ми се вярва въобще да са му се развалили продуктите! Ок, казал го е, но все ми се струва, че просто се е изразил по образно!

Усмивки :)))
цитирай
13. goran - Калинка, Напълно съм съгласен с теб за опазването и съхранението на храните с едно малко, но лично за мен много съществено уточнение
11.01.2012 17:29
Виждал съм гладували хора, а и самия аз три-четири пъти съм гладувал затова никога и при никакви обстоятелства не допускам храна да бъде развалена или изхвърлена.

Ще я готвя, ще я дарявам, ще я консервирам, опушвам, осолявам, изсушавам или в краен случай ще я замразявам, но няма да допусна да я изхвърля!

Но моя разказ не е за храната и за това как да я опазваме от разваляне!
Разказа ми е за живота!

„Пътната случка”, още бих я кръстил „Тариката на дребно”
В държавите с реална действаща пазарна икономика подобно кабриолетче за 100-бона биха си купили само най, най-богатите хора. Тези чийто доходи биха им позволили да имат поне още 3-4 колици и яхта на морето. Такива хора никога не биха натоварили кабриолетчето си с половин тон зеле не само защото това не изглежда красиво, а най-малкото защото не безопасно, особено посред зима, когато всичко може да се случи на пътя. Но водача на скъпото возило от моята случка не е от хората който с ум и честен труд са добили богатството си! – Сигурен съм иначе никога не би рискувал живота си и този на останалите участници в движението за „Кяр от 50-60 лв.”

Втората случка още бих я озаглавил „След дъжд качулка!”. – Сигурен съм, вайкащият се, не е изхвърлил храната си, но съм и сигурен, че се е усетил какво става едва след като фризера му е протекъл. А това се е случило защото:
- 1-во явно е сложил фризера не където трябва (фризера би трябвало да се намира в най-студеното помещение на къщата, най-малкото защо там ще изразходва най-малко ел. енергия е не в най-активно отопляваната стая през зимата.)
- 2-ро ако температурата във фризера започва да се покачва има начини да се спаси храната

Разбира се всичко и още много други неща не мога да го напиша в разказа – би станал прекалено дълъг и скучен. Но пък мога да ги напиша в коментарите:-)

Калинка,
Много благодаря, че се заинтересува от темата и реши да коментираш и спориш:-) ;-)
За мен е удоволствие и чест:-)
цитирай
14. goran - Tili, благодаря:-)
11.01.2012 17:30
И аз си харесвам аватара:-) Има само един, който харесвам повече - скоро ще го сменя с "Любопитчо" (има со един такъв аватар, който много харесвам)
цитирай
15. goran - Сестра, не знам дали зелките са забавни
11.01.2012 17:33
Не знам

Благодаря за коментара:-)
цитирай
16. goran - Катана, и аз съм виждал други подобни случки
11.01.2012 17:34
Но този екземпляр наистина се беше затрупал със зелки:-)

Благодаря за подкрепата:-)
цитирай
17. goran - #11
11.01.2012 17:37
За жалост има много мъка на този свят, но има и много мързел, и глупост.
цитирай
18. анонимен - И аз се занимавам със същото. Без обработката. Гарантирано, че при 0 целзиеви
11.01.2012 18:25
theladybird написа:
10. katana - "Да ви имам спора! Калинката е спец по съхраняване на храни..."

Ами да Калинката се занимава именно с контролна дейност на сахраняване и обработка на храни /и с други неща, но и това/!
Не съм го гледала това за фризера, незнам какво точно е говорил човека, но аз лично никога не бих замразила отнова нещо, което е започнало макар и леко да се размразява! Минималната температура за съхранение чрез замразяване е -18! Не само евентуално хранително отравяне е проблем, ами и вкусовите качества, а и хранителната стойност на продукта се променят, а и не е съвсем безопасно. Единствения вариант след макар и леко отпускане е термична обработка!

Както и да е, не това исках да кажа с първя пост. Идеята ми беше, че не ми се вярва от мързел да е оставил да му се развалят продуктите човека! Не ми се вярва въобще да са му се развалили продуктите! Ок, казал го е, но все ми се струва, че просто се е изразил по образно!

Усмивки :)))

храната ще се промени само в акта на инспектора от БАБХ. И то под формата на ...персонално възнаграждение. :-))))))))))))))
цитирай
19. theladybird - goran
15.01.2012 19:30
За мен винаги е удоволствие да надникна в блога ти :)

Усмивки :)))
цитирай
20. theladybird - 18. katana
15.01.2012 19:31
Ха, оказахме се и колеги май... след още някой коментар може и роднини да излезем :))) ха ха

Усмивки :)))
цитирай
21. zvezdichka - Случката с фризера
19.01.2012 13:03
провокира мислите ми в 2 насоки: Едната, за която ти предлагаш да се изнесе месото навън, на студено - ами все пак човек може да си зададе въпроса - а дали няма диви животни (ако хората живеят в планината), защото миризмата на месо със сигурност би привлякла нечий празен стомах... А другия въпрос е свързан със знания, които вече сме загубили поради стандарта на живот, който имаме в момента. Става въпрос как наши баби и дядовци от близкото минало са си съхранявали месото при положение, че тогава не са имали фризери... Та така...
Иначе има начини за спасяване на месото, както споделяш и в коментарите си :).
цитирай
22. goran - Калинка:-)
19.01.2012 14:36
Много се радвам:-) За мен е радост и чест:-)
цитирай
23. goran - Звездичка:-) - винаги има начин, особено когато има желание;-)
19.01.2012 14:39
В моите текстове почти винаги има и подтекст, провокации и любопитство - за всекиго по нещо:-)

цитирай
Търсене