Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2012 21:46 - Задачи, седянка и за десерт - царевична питка
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11100 Коментари: 21 Гласове:
31

Последна промяна: 03.04.2012 20:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    Седянката – чудна дума, чудна случка!
    Всеки я разбира различно и точно това и е най-хубавото!
    Казваш: "Бях на седянката!" - повече нищо! Който е бил ще знае, който не е бил и да искаш не можеш да му обясниш, а и не е нужно.
    .....................................................
    Любопитно чудо е седянката!
    Когато бях по-малък, много редовно се събирахме на седянка за белот. По същото време правехме и седянки по всякакви дискусионни и недискусионни въпроси.
    Като дойдох в големият град, седянката порасна, та се превърна на Студенски КУПООООН. След първия семестър големият купон, къде тихо-къде шумно, започна да се разпилява и отлита заедно, на кой с една-две, на кой с три-четери шумни години.
    После колелото на живота се завъртя и разпиля всички ни по широкия свят.
    А светът наистина е широк, широк - та ако човек сам не започне да вижда малките радости, има опасност всичко да му изглежда далечно и чуждо.
    Още по-полезно и лесно е човек да се научи сам да си отглежда малки радости, превръщайки ги в своего рода лични традиции.
    .....................................................        
    Умно, приятно и полезно чудо е седянката!
    Тази сряда бях на съвсем нова за мен седянка - на точно такава, досега не бях ходил. Беше светло, интересно и весело. Припомни ми първите студентски години – когато все още нямаше GSM-и, та затова си уговаряхме срещите от седмица за седмица.:-)
   
     Видях как едно дете си хортува и другарува с борова шишарка. Потопи една такава кокетка във вода и взе да й говори, така както само децата умеят, и тя се подмлади! Който е виждал – знае! Който не е виждал - да потопи една шишарка във вода, да й говори и да я наблюдава. /Аз като се прибера у дома, ще опитам, та да предам магията на племеника и племеницата като ми дойдат на гости./
    Видях и много „нови стари приятели”. – Цитирам думите на Веселина Седларска, която в свой разказ споделя за това как се запознала с непознати хора част, от които сякаш e виждала и преди.
    Видях и много други работи, красоти и моменти, но много повече чух.:-)
    Чух звънки, силни и живи гласове.:-) Чух как говорят и пеят - как радват себе си и други.:-)
   
    Глас, думи, песен – жива магия! Не можеш я хвана или туриш в рамка!
    Да пишеш или четеш за песента човешка е едно – съвсем друго е да я чуеш и усетиш.:-)
    .....................................................     
    Чудо е седянката – та затова времето отлита бързо и неусетно.:-)
   ...
   Прибирам се към квартирата и си мисля: "Да пиша ли за седянката и за песента, да не пиша ли??"
    ...
    Сложна задача е писането! Или първо измисляш текста или първо заглавието!
    В този случай първо измислих заглавието. В тази не лека задача много ми помогна една чудно вкусна царвична питка, която винаги ме отбива от пътя, когато минавам в тази част на София.
    Така моята нова традиция сама се нарече: ”Задачи, седянка и за десерт - царевична питка!” – Хубаво беше, много хубаво – ще повторя, че и потретя.:-)      












Гласувай:
31



1. balkanian - Обичам гайди и хора :)
20.01.2012 23:05
Обичам гайди и хорА :)
цитирай
2. goran - Balkanian - :-))
20.01.2012 23:06
Те са част от кръвта ни:-) - от родовата памет:-)
цитирай
3. donaarg - И това което правим сега е седянка. ...
21.01.2012 00:11
И това което правим сега е седянка. Липсва личния контакт, вярно, но пък до колко по-голям кръг от хора стигаш,такива които иначе не би срещнал,а може да са интересни.
А гайдата! Ех, когато дядо ми я извадеше,аз бягах и се криех. Много силно пищеше в малката вкопана селска стаичка. Сега,щом чуя гайда, ставам малко дете свито уютно върху една овча кожа до печката. Блаженство!
цитирай
4. mt46 - Поздрав!
21.01.2012 09:03
В днешно време седянките стават в Интернет...
цитирай
5. 4aiotgluhar4e - Изпреварили са ме! Щях да напиша, че ...
21.01.2012 22:24
Изпреварили са ме! Щях да напиша, че сега седянката е виртуална.
Като се замисля, блог.бг си е точно седянка. Форумите - също. Да не говорим за световния клюкарник Фейсбук.
И наистина седим, но вместо да роним царевица, роним бутони по клавиатури :)))
цитирай
6. divna8 - Хареса ми. . . припомнянето :))) А ...
22.01.2012 16:10
Хареса ми... припомнянето :)))
А "Дунавско хоро" на цигулка - грабна ме, въпреки умората!!!
Поздравления за идеята и изпълнението й :):):)
цитирай
7. goran - Donaarg, Mt46, 4aiotgluhar4e - Сигурно на повечето хора, които пишем тук ни се иска, блога да е добронамерена седянка:-)
23.01.2012 11:19
За жалост блог.бг е много далеч от подобна идилична картина

И аз харесвам блога, но истинският живот е в реалността, а не тук:-) и така трябва да бъде:-)

цитирай
8. goran - Donaarg,
23.01.2012 11:23
Гайдата свири с духът на гайдаря:-)
цитирай
9. goran - Мt, там ни е проблема, че твърде много стоене пред компютрите вече трудно виждаме реалността!
23.01.2012 11:25
Седянката може да съществува само на живо!
цитирай
10. goran - 4aiotgluhar4e, клюките са едно, седянката е друго!
23.01.2012 11:29
Умно, приятно и полезно чудо е седянката! - А нета, най-умее да краде време и животи!
цитирай
11. goran - Divna, благодаря за топлите думи:-)
23.01.2012 11:31
И мен дунавското хоро винаги ме грабва:-)

Хорото е в кръвта на българина:-)

А цигуларите са просто магьосници:
http://goran.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/06/10/stariia-cigular-migyt-i-jivota.762838
цитирай
12. mt46 - Да, така е...
23.01.2012 12:05
goran написа:
Седянката може да съществува само на живо!

Но на живо не може да общуваме с повече хора от различни краища на България /и на Земята/... Понякога тук може да откриеш повече сродни хора, отколкото в реала... И нищо не пречи виртуалните приятелства да се превърнат в реални...
цитирай
13. goran - Мt, така си е - Интернета дава и някои полезни възможности:) - Иначе нямаше да сме тук;)
23.01.2012 12:12
Реалността обаче е нещо качествено друго - живите картини, гласове и допир не просто съществуват в мрежата, а са живи! Не случайно виртуалните срещи много бавно стават реални приятелства.

Приятелят е много, много повече от познат или дори от съмишленик - приятелят е побратим! Необходимо е заедно да изядем поне една торба сол на живо, преди това да се случи. Разбира се има изключения, но те са толкова малко, че само потвърждават правилото.
цитирай
14. donaarg - Съгласна съм, че нищо не е в състо...
23.01.2012 12:46
Съгласна съм,че нищо не е в състояние да замени директния контакт.И така трябва да бъде,защото само той е истински и всеки застава с личността си зад своите думи.
Ако умееш да балансираш можеш да получаваш по малко от всичко.
цитирай
15. goran - Donaarg:-)
23.01.2012 12:51
"И така трябва да бъде":-) ;-)
цитирай
16. zvezdichka - Ех, как ме зарадва :)))
23.01.2012 15:56
Ухилих се като краставица зад монитора :). Утишъл си значи! Браво! Много се радвам, че твоите първи впечатления са положителни и заразителни. Защото седянката не е присъща за нашето съвременно общество и мнозина биха я счели за отживелица, но наистина човек се пренася в едно друго време и чрез творческото начало, което открива в себе си, чрез знанието, което получава, дори и приятелите, които намира - просто седянката наистина е едно добро дело. А жените наистина са много хубави и стойностни!
От мене само едно смело напред!
цитирай
17. goran - Цанка:-) и аз се усмихвам - от ухо до ухо;-)
23.01.2012 16:16
Забавлявах се много:-)

Заслугата е изцяло твоя:-) ;-)
цитирай
18. kosara2008 - красиво ми стана в душата...
23.01.2012 17:58
мило едно такова, и ухаещо... на прясна питка с мед...благодаря ти!
цитирай
19. goran - Kosara, радвам се, че моя разказ те е усмихнал:-)
23.01.2012 18:18
За жалост питката не беше с мед, но пак беше вкусна:-)
(В "Пикадили", на щанда с топъл хляб, правят невероятни царевични питки или поне на мен са ми много вкусни.)
цитирай
20. kosara2008 - :)
24.01.2012 13:10
удивително разказваш...мога да анализирам всяка дума ,която освен инфо носи усещане за аромат,цвят, слънце,топлина, обет, традиция ...:) душоизвадниксловестен си ни ти...

ще ги опитам тези питчици:))))
цитирай
21. goran - Kosara, благодаря за топлите, усмихнати думи:-)
25.01.2012 10:57
За мен е радост и чест:-)

А питките са невероятни;-) - има само един риск и ти да започнеш да се отбиваш от пътя си заради тях;-)
цитирай
Търсене