Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2012 09:20 - За рисковете да си любопитен
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14067 Коментари: 14 Гласове:
16

Последна промяна: 03.04.2012 20:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image     Много съм любопитен.:-) Най-обичам да „откривам” и опитвам нови храни и напитки.:-) – Но както е известно любопитството е много особено качество. На теория носи само радост и прогрес, докато на практика често може да ти създаде главоболие и неприятни емоции.
     Въпреки рисковете, обичам своето любопитство и никога не бих се отказал от него дори и да ме „превъзпитават” с лобут или най-изтънчени мурафети.
.............................................................
     Купих си един плод авокадо, да го опитам. Поне две минути го избирах – то какво ли му избирах като нищичко не отбирам от авокадо, ама ней се. Гледах кората му да е здрава и лъскава, да има хармонична форма и да ми изглежда симпатично.
     Хеле взех си едно авокадо, да го пробвам.
     Тази сутрин реших да го опитам ... Първо се чудих как да го разрежа – мислих и реших първо внимателно да го обеля. Оказа се, че съм извадил късмета на начинаещия и тази задача се оказа много лесна.
     Посегнах да го схрускам и ... късметът на начинаещия спря да работи. Явно след успеха с беленето вече не бях начинаещ, а просто един любопитко, който заслужава да разбере, че: „Не всичко що хвърчи се яде!”
     То че авокадото е ядливо – ядливо, ама аз скоро не искам да опитвам друго. Едвам го преглътнах – мъка голяма беше, хора! Ама нали съм любопитен, а и пари са се давали - пени се, непени се, изручах го.
     Те - грамотните хора, сигурно си го подслаждат или приготвят някак. Ама аз нали съм любопитен, а на всичкото отгоре и горд та не питам като какво чудо е това авокадото и как се яде, та си заслужих случката.
     Все пак не мога да се оплача от късмета си! Не си счупих зъбите в костилката му, а и ми се намираше една изкусителна ябълка, с която да си подсладя живота за десерт.:-)

Въпрос: Някой знае ли какво се прави с костилките на авокадото? – Има ли нещо ядливо вътре в тях или да си я пазя за спомен от експеримента.      
image 
         












Гласувай:
16



1. анонимен - .
03.02.2012 13:55
костилката я засади - не се яде.
а авокадото трябва да е меко, за да е зряло. твоето звучи зелено да е било.
лесно става на пастет - с твърдо сварено яйце и малко сирене и авокадото, мачкаш с вилица и мажеш на филийка.
добра добавка за салати - нарязано на кубчета, примерно
има много мазнини, полезно е за мозъка.
цитирай
2. goran - #1 - :) - знаех си аз, че си има чалъм за всичко:) - Мерси за рецептата, ще я пробвам при първа възможност:)
03.02.2012 14:38
Това за пастета със сирене и аз си го мислех. Наистина авокадото е много мазно и ще се получи добре. Би могло да се приготви и на пюре и с варени картофи или ориз.

Всъщност като се замисля хич не беше лошо авокадото. Просто аз бях с нагласа за сочен, сладък плод, а не за "свръх мазен картоф" и затова останах така разочарован. Иначе казано, само с любопитство и свръх очакванията радост не се случва, трябват си и основни познания в занаята.:-)

В тази връзка - на какво прилича когато се опече?
цитирай
3. bilingual - :-)
03.02.2012 14:55
Авокадото е много хубав зеленчук, но ако не знаеш нищо за него, наистина може да имаш доста неприятни преживявания. Трябва да е узряло, т.е меко преди да се яде. За това ако все още е зелено като сте го купили, се оставя да постои ден-два докато узрее и умекне.
Аз най-много го обичам под формата на гуакамоле; има много разновидности тази рецепта, но най-простата е: авокадото се намачква с вилица до пюре и се увкосява със сол и изцеден лимон (или лайм - зелен лимон). В разни префърцунени рецепти слагат домат и разни други неща, но истинското гуакамоле си е само със сол и лимон.
Много е хранително, може да се маже на филиика черен хляб или пък да го сложиш в салата с маруля и красатвици :-)
А костилката, аз я хвърлям... :-)
цитирай
4. goran - Bilingual, много благодаря за рецептата:-)
03.02.2012 15:00
Ще я пробвам при първа възможност:-) А може вместо сол да си добавя малко мед - сигурно ще стане още по-вкусно:-) (Голям фен съм на меда.)

А костилката, за сега ще си я запазя за спомен от първата ми среща с авокадо.:-)

Bilingual,
Ако знаеш други вкусни рецепти с авокадо ще се радвам да ги споделиш.
цитирай
5. bilingual - ;-)
03.02.2012 15:37
радвам се да помогна. А сега се сетих, че е много важно авокадото да не узрява прекалено много. Ако е кафяво на цвят като се резреже, най-вероятно вече е загубило вкуса си и не е приятно за ядене. Трябва да се уцели подходящия момент и да не се остави да загнива.
Други рецепти... това гуакомоле, което споменах е идеално и за тортиля чипс (мексикански чипс). Има една бърза рецепта за предястие, но в зависимост от количеството може и да е основно чстие :)
Значи тортиля чипса се изсипва в тава и се поръсва с настърган чедър кашкавал. Запича се във фурна докато се разтопи чедъра и се хапва с гуакамоле като добавка. Може гуакамолето да се сложи преди чедъра и да се запече заедно с чипса, но аз лично предпочитам авокадото да не е минало термична обработка, а да е свежо (запазват се витамините и вкуса). А самата тортиля може да е с пикантен вкус (салца) или само солена (зависи ако обичате по-люто). В първия случай авокадото много добре уплътнява лютия вкус :-)
Сигурна съм, че в Мексиканската или Ямайската кухня има интересни рецепти с авокадо. Но тези са единствените, които аз ползвам. :-)

п.п. Подсладено авокадо с мед не съм опитвала ;-)
цитирай
6. goran - Само с мед сигурно няма да е съвсем идеално, но с мед и пресен лимонов сок ще е фантастино сигурен съм:-)
03.02.2012 17:25
Bilingua, пробвай моята рецепта - може с авокадото да съм начинаещ, но имам известен усет към готвенето:-)

Още веднъж благодаря за коментара и за любопитните рецепти;-)
цитирай
7. laurencia - :)
03.02.2012 22:15
Може да се приготви вкусен пастет с орехи и авокадо:

1 добре узряло авокадо;
2 малки шепи орехи, които се смилат или счукват;
зехтин и сол на вкус;
сок от лимон;
малко босилек и чесън по желание.
Всичко се смесва добре, може да се мажат филийки.

Гостите и аз го харесваме. Надявам се да съм била полезна. :)
цитирай
8. goran - Laurencia:-) Благодаря за рецептата:-) - Звучи много изкусително - :-)
03.02.2012 22:26
Изобщо добре си се глезим ние с това авокадо - не ще и дума:-)

Но пък какво друго му остава на човек? - За да откриваме малките радости на живота трябва и любопитство, и мерак, и малко разхищение:-)
цитирай
9. анонимен - Яж повече костилки от авокадо! Р...
06.02.2012 11:20
Яж повече костилки от авокадо! Разправят че се поумнявало от тях. А ти имаш нужда определено!
цитирай
10. goran - #9 - :-)
06.02.2012 16:39
Аз знам, че нищо не знам, но вие явно и това не знаете! ;)
цитирай
11. анонимен - Гуакамолето
12.03.2012 16:43
И ние ядем гуакамоле като компания на текс-мекса :), нашата рецепта е:
пасирано узряло авокадо (без кожата, разбира се), посолено и размесено с малко лимонов сок, чесън и със заквасена сметана - количествата на вкус и става сос - пръстите да си оближеш!
А мексиканският чипс, запечен с кашкавал, споменат по-горе , освен с гуакамолето, ако човек има време да се занимава, може да се сервира и с кайма, направена като сос за спагети, т.е. добре задушена с лук, домати и подправки на вкус.
цитирай
12. goran - #11 - Благодаря за рецептата
18.03.2012 08:14
Звучи много вкусно :)
цитирай
13. анонимен - нептунче
27.03.2012 14:24
Тук много правят точно такава кашичка от авокадо и лайм за чипс, бях много очарована като го опитах за пръв път, но не съм правила сама. Хубави рецепти са написали хората по-горе, може и да се възползвам от някоя скоро! :)
цитирай
14. goran - :) :) :) - Ще чакам да разказваш как се е получило ;)
02.04.2012 01:54
Готвенето е полезно, вкусно и дори изкуство ;)
цитирай
Търсене