Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2012 11:25 - Из „Синовете на великата мечка”, том първи от Лизелоте Велскопф Хенрих
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7336 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 16.09.2012 18:00


      image
      На фона на вездесъщите трилъри, все по-актуалните кибер сюжети и незнайно от кого налаганите красиво вампирясали романи човек да чете за индианци и Дивия Запад изглежда съвсем излишно и демоде.
      Разбира се, така е само на пръв поглед - защото ... до 21 декември 2012, когато според маите идва свършекът на света, остават само 26+31+30+21 = 107 за последно красиви дни.      
       На този фон четенето на автентични индиански творби изглежда повече от наложително! За жалост такива четива, преведени на родния ни език, няма или поне аз не знам за такива. :(

      image
     

      Поради липса на достъпни автентични оригинали и заради овехтелите ми, но щастливи, детски спомени логично вниманието ми се спря на приключенската класика „Синовете на великата мечка” от германската писателка и историчка Лизелоте Велскопф Хенрих. 
     И ... книгата наистина е не само увлекателна и приказно различна, но за разкош е дори и съвсем малко истинско инфо – имената на местностите и второстепенните герои на романа са част от реални историческа действителност.
     Възстанових си спомените и останах приятно изненадан. :) и се замислих, че не съм чел нито една автентична южно или северно-американска индианска творба.


Mоля Ви, ако сте чели, преведени на български, оригинални творби, на който авторът не е Карлос Кастанеда, разкажете ми! – Ще Ви бъда много благодарен. :)


     ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

      В действителност посегнах към романа „Синовете на великата мечка” защото исках да проверя дали е подходяща, за да я подаря на децата на близки мои приятели, който вече са ученици в първи и втори клас – да си го имат под ръка за след една две години. :)
     Оказа се, че романът е наистина чудесен – и за малки, и за големи. :) :)
     Основната нишка в сюжета на книгата разказва за живота, усещанията, чувствата, мислите и случките по пътя на израстването на Харка, ловеца на вълци, бизони, мечки и истини. :) ... И още ... И още. ;)
     ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Добавям една любопитна статия за реалния живот на индианците -
"Белият кон и cвръх-хората на планината" плюс няколко мои публикации, които имат общо с темата. ;)  

Африка иска думата

За рисковете да си любопитен

Антарктида и един детски спомен


Бразилия, Дилма Русеф и България

„Наследниците на Винету” – автор Карл Май

Мексиканско изкуство – минало и настоящe :)

Из „Хиляда дузини”, сборник с разкази от Джек Лондон


Амурски народни приказки – събрани и преразказани от Д. Нагишкин

Из "Австралийски разкази" – трийсет автора обединени в уникален сборник

Мечоци пътешественици - Изложба берлински мечки и мечоци, приятели на света












Гласувай:
4



1. zonko - Поздравления! СНВМ е мега силна, ...
05.09.2012 11:25
Поздравления! СНВМ е мега силна, стига да имаш очи за нея. И да си юноша. Поне вътрешно.:) За мен най-вълнуваща е последната част на третия том и може би най-много съм препрочитал нея. Дори преди време ги намерих всичките на аудио книга и мислех да си ги запиша и да ги слушам в колата. Още не съм...

Под автентична американска литература какво имаш предвид? Писана от индианци? Защото знаеш, че такава просто няма. Ако е от по-съвременни жители на континента, вече мога да ти препоръчам много.:)
цитирай
2. goran - Да, книгата е чудесна :) Незнам кога ще стигна до втория и третия том, но съм сигурен, че си заслужават :)
06.09.2012 12:14
За индиянската литератрура - незнам дали я има или няма в смисла, който ти влагаш в тези думи.

Аз не говоря за "литература" - а за творби и документи, а такива за щастие има и ще има.

Въпреки всички "бели добрини" индиянците не са изчезнали - техните деца и внуци са живи, друг е въпроса, че България е твърде далече и ние не умеем да ги виждаме и разпознаваме.

Стояне,
Ще се радвам да ми препоръчаш някоя книга - винаги ми е интересно :)
цитирай
3. анонимен - Синовете на Великата мечка
31.10.2012 14:45
Велика книга.
Хубави са също така "Земята на Солените скали" на Сат Ок (полуиндианец-полуполяк), "Приключенията на Сейджо и нейните бобри" на Сивата Сова, "Синята птица", "Равнините на Абрааам" (не помня авторите), както и "Моят живот сред индианците"
цитирай
4. goran - #3 Благодаря много за интересния коментар :)
06.11.2012 21:42
Ще се радвам скоро да ми попадне някоя от препоръчаните от теб книги - заглавията звъчат много обещаващо ;)
цитирай
Търсене