Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2012 14:55 - Аз роботът от Айзък Азимов
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12693 Коментари: 15 Гласове:
22

Последна промяна: 31.08.2013 12:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Каквото и да кажа за Айзък Азимов все ще е наивно, кратко. :)
      Малко са авторите, които чета с такова любопитство, интерес и радост както Азимов. Всяка негова творба ме смайва и грабва отново, и отново. Затова никога не бързам да чета книгите му. Винаги отлагам прочитането им – уж да съм по-подготвен или да ги запазя в резерв за тежки, унили дни.
      Въпреки това винаги, винаги съм неподготвен. Безкраен и космически необятен е кръгозорът на Исаак Озимов - най-първия сред учените фантасти.
      Всеки път, когато чета Азимов, си мечтая да усетя и вникна в думите му - иска ми се да мога да го разбера. Мечтая да разговарям с него, но ... За жалост, няма как всеки „бледен юноша” да е на нивото на Исаак Озимов или Леонардо! И все пък, мечтите могат да те развълнуват, да провокират човека или твореца в теб, дори да ти дадат крила. :)

„ЧОВЕК  Е  ТОЛКОВА  ГОЛЯМ, КОЛКОТО  ГОЛЕМИ  СА  МЕЧТИТЕ  МУ.”

      Това не са думи на Азимов, но много точно описват автора и творбите му.

       За мен винаги
е удоволствие, шанс и чест да чета Айзък Азимов, от първите романи, който прочетох в девети клас и до ден днешен. Започнах с книгите от малката градска библиотека в родното ми градче, преди 17 години - от сагата „Роботите и империята” и бавно се завърнах отново в началото със сборника "Аз роботът” в лятото на 2012 г.
     .............................................................
     „Аз роботът” не е роман, а сборник разкази или по-скоро дневник с философски и житейски въпроси. Издадена преди повече от половин век, в далечната 1950 г., тази творба донася световна слава на своя автор.

Книгата е уникална, но не заради известността си!
КАК и ЗАЩО всеки може да разбере сам – достатъчно е да прочете сборника!     

Ето още няколко мои публикации от последните пет години за творчеството на Азимов.

Самите богове от Айзък Азимов


„Камъче в небето” – автор Айзък Азимов

„Гравитационната гибел на вселената” – от Айзък Азимов













Гласувай:
22



1. eksplozia - лелел
16.10.2012 15:39
Горане ще взема да ти дойда на гости в новата квартира:))))))))) за да може цели 1001 нощ да си говорим за Айзък!!!!!!
цитирай
2. idealist - :)
16.10.2012 15:43
И аз го четях с удоволствие като бях тинейджър - отличен фантаст е.
цитирай
3. neznayko - Сюзън Келвин :)
16.10.2012 19:27
Азимов, Лем, Стругацки, Клифърд Саймък, Хайнлайн... не бих казал, че пишат тинейджърски книжлета :) Но, че е отличен фантаст си прав.
цитирай
4. eksplozia - :)))))))))))))
16.10.2012 19:40
десетте закона на роботиката са по скоро десетте божии заповеди:))))))))
цитирай
5. orlinpetkov - ако прочетеш фондация, все едно ...
16.10.2012 19:43
ако прочетеш фондация, все едно четеш изхода от библията разпространението на еврейския народ едно към едно
цитирай
6. momchil - Прочети роботската сага и сагата за ...
16.10.2012 20:42
Прочети роботската сага и сагата за фондациято, но ги чети в правилния хронологичен ред, а не в реда, в който са написани. Невероятни са. Когато ги прочетеш можеш да направиш сериозни изводи по важни въпроси. Например има ли СМИСЪЛ да създаваме изкуствен интелект. Ясно е, че можем, но какъв е смисъла? За сега учените работят на принципа щом може трябва да се направи. Ако обаче прочетеш Азимов и гледаш Терминатор 1,2,3,4 разбираш, че не само че няма смисъл, но е и опасно.
цитирай
7. momchil - @ идеалист Не е фантаст философ е.
16.10.2012 20:43
@ идеалист
Не е фантаст философ е.
цитирай
8. idealist - И това е, да
16.10.2012 23:28
momchil написа:
@ идеалист
Не е фантаст философ е.

Във фантастиката има много философия.
цитирай
9. goran - Еksplozia, благодаря за интереса, но не мисля, че ще се случи
17.10.2012 10:59
Не обичам да смесвам приказките, а и ти не си Шехеразада, а Експлозия :)

Другия момент е, че за мен Азимов не е Бог, а търсещ човеци Диоген.
цитирай
10. goran - idealist, на младини всички четат добри и силни книги :)
17.10.2012 11:02
Въпросът е защо после спират да го правят?!
цитирай
11. goran - Привек Neznayko, добре дошъл в моя блог :)
17.10.2012 11:06
Благодаря за интереса, грижата и уместния коментар. :)

Моля те препоръчай ми нещо Хайнлайн - не съм сигурен дали съм чел техни творби, а компанията в която си ги сложил ми допада.
цитирай
12. goran - Оrlinpetkov, Мomchil, благодаря за препоръките. Чел съм части от Фондацията, но беше много отдавна
17.10.2012 11:08
Когато успея пак да стигна до нея непременно ще споделя в блога :)
цитирай
13. goran - Привет Мomchil, добре дошъл в моя блог :)
17.10.2012 11:16
Подкрепям думите ти.

Азимов е философ и всеотдаен човеколюбец, но е нужно да имаш не само очи, за да го усетиш.
цитирай
14. neznayko - . . . Моля те препоръчай ми нещо Ха...
03.11.2012 18:20
goran написа:
...Моля те препоръчай ми нещо Хайнлайн...

Всичко на Хайнлайн е готино, но има една книга, най-издаваната фантастика в света. Води се нещо като библията на фантаста :) Та книгата е "Странник в странна страна". На мен не ми хареса, но въпреки това трябва да се прочете.
цитирай
15. goran - Да, сещам се, че и друг път са ми препоръчвали тази книга :)
06.11.2012 21:38
Когато прочета "Странник в странна страна" задължително се споделя впечатленията си :)
цитирай
Търсене