Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2011 11:26 - Спорт за здраве
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2588 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 03.04.2012 20:39


      - „Хайде, включвай се в баскетбола!”
      - Не съм във форма, а и нещо съм се умислил. Иначе ми се тича и ми се иска да се пораздвижа, но ... сега е по-добре да се прибирам.
      - „Каза, че ти се тича, знаеш ли и ние от няколко дни се каним да ходим да тичаме на стадиона.”
     - Звучи добре – хайде утре привечер да отидем на стадиона.
     - „Отиваме!”
     - Отиваме!
    
     На следващият ден на стадиона се събираме четирима експериментатори. 
     Излизаме на пистата, започваме да имитираме тичане и си говорим:
     - „Първо да тичаме съвсем бавно. Да си раздвижим сухожилията, мускулите и краката - така поне десетина минути.”
    - Ти си маратонеца, ти води, аз не съм идвал на стадиона от поне две години.
    - „Абе то и ние не сме идвали сигурно от миналата година, добре, че от време на време играем баскет.”
    - От време на време, друг път! Вие играете съвсем редовно!
    - „Да баскет играем, но тичането на стадиона е друго.”
    - „Гледайте го малкият как ни отвя:-)”
    - Тича му се:-) Аз ще гледам да ви правя компания три обиколки, после вие ще тичате, а аз ще ви засичам времето.:-)
    ...
    Три обиколки по-късно, все още пълзим по стадиона емитирайки тичане, взимайки дистанцията от 400 метра за две минути и половина, но пък на мен краката наистина ми се поразвързаха и си мисля: „Ще взема да направя още една, пък може и две обиколки:)”
     Обиколка и половина по късно се чувам да казвам: „На мен тази ще ми е последна, ще тичам напред.”
      В края на обиколката откривам, че с ускоряването на темпото съм успял да пробягам четиристотинте метра за минута и половина.
     Чувствам се щастлив! 
     Започвам да ходя по пистата, за да не скова и си мисля: „Успя да направиш пет обиколки.:-) Вярно първите четери в бавно темпо, но последната не беше зле, а можеш да изтичаш и още една-две.”
     ... Продължавам да вървя по пистата, ръкомахам правейки упражнения с ръцете и си мисля:
     „Виж на стадиона колко е хубаво!” - Зеленина и живец – няколко човека тичат по пистата, ти щъкаш по нея, двама правят упражнения, млад мъж тича бос по тревата. И на пейките има хора - няколко човека си говорят, а група дядовци разпалено играят карти и бистрят живота. 
    „Да, хубаво е – живо и свежо! А сега се пробвай да направиш още една крос обиколка.”
    ...
    Тичам:-) – на финала хронометъра показва 100 секунди.
    ...
    Отново ходя, тайфата ме настига и аз се включвам в кроса за още половин обиколка, и си мисля: „Пет + една + половин + три ходене - общо „десет” обиколки.:-) - Ставаш! Ако решиш можеш да влезеш във форма, само трябва по-чистичко да идваш на стадиона.”

    ...
    Вървим към вкъщи и си говорим, а на мен ми е леко, леко.:-)
    На финала, пред вкъщи ме съветват да пия един аспирин против мускулна треска: "За всеки случай!" и аз се чувам да казвам: „Да ще пия, май не трябваше да я тичам тази шестата обиколка.” А в същото време на ум си мисля – трябваше да я тичаш, че и седмата трябваше да довършиш, за следващият път да си знаеш! А аспирин няма да пиеш, как иначе ще разбереш в каква форма си!”
    На следващата сутрин, след събуждането, ставайки откривам очакваното напрежение в краката, но и добрата вест, че не съм схванат и няма болка. - Щастлив съм и дори започвам да си тананикам!                
                                               /12 август 2011 г/ 

Послепис: Благодаря на майка земя Гея и на всички замесени:-)












Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zonko - Щом нищо не те боли, значи другия път ...
31.08.2011 14:13
Щом нищо не те боли, значи другия път ще тичаш повече и кефът ще е повече.:)

пп
Само жалките ни времена не трябваше да казваш, че съвсем ще се изложим.:):)
цитирай
2. goran - Здрасти Zonko:-)
02.09.2011 10:30
Много си ни е добро времето - особено за първа тренировка:-)
цитирай
3. анонимен - :)
19.09.2011 11:19
Това да го чувам всяка сутрин!
Хайде - раззз, двааа...

N.El
цитирай
4. goran - Здрасти N.El:-)
19.09.2011 18:10
Ти добре даваш пример;-)

Дано да ни остава време за тичане сутрин;-)
цитирай
Търсене