Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2008 16:19 - Марион Зимър Брадли и нейната поредица романи за планетата Дарковър
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4368 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 06.08.2012 11:39


image          
      Първото ми впечатление от сагата за планетата Дарковър бе горещата препоръка на една четяща девойка - думите и:
      „Планетата Дарковър е доста интересно фентъзи за един кораб от Земята, който катастрофира на самотна и отдалечена планета и трябва да започнат да наново всичко, за да оцелеят. Интересна е най-вече заради това, как описва в поредицата създаването на общество и как еволюира то.”
     Тези думи и желанието ми да прочета някоя нова фантастика се оказаха повече от достатъчни за да потърся и прочета „Преди Империята” (първото романче от поредицата), а непосредствено след това и втората книга от сагата „Повелителката на бурите”.
      Прочетох ги почти на един дух – оказаха се леко, любопитно, увлекателно четиво.:-) За няколко нощи открих цял нов свят с различна нова действителност и култура.
      Сега си търся да прочета: четвъртата книга - „Магическият меч”, петата - „Забранената кула” и шестата - „Наследството на Хастур” - любопитен съм да видя на къде ще поеме човешкото израстване на планетата Дарковър.
       Първите три книги от сагата за Дарковър ме спечелиха с разчупеността, градивността, идеите си:-)
       Първата книга „Преди Империята” е чиста фантастика с лек романтичен, екологичен и философски привкус: На фокус са: борбата за оцеляване след катастрофата (принудителното кацане на човешки кораб на планетата Дарковър), борбата за запазване човешкото в човека, един романтичен сблъсък, един обществен сблъсък и резултата от всичко това.
      Втората книга „Повелителката на бурите” е фентази развиващо се неколкостотин години след човешкото заселване. Тук центъра на действието не е планетата, времето или цивилизацията, а героите и техните взаимоотношения. Книгата е силно феминизирана и много човешка, на моменти дори прекалено – понякога действието твърде дълго се върти около едни и същи мисли и чувства, но идеите и посланията на авторката  си струват да бъдат прочетени:-)
       Третата книга „Господарката на сокола” също е фентази с лек екологичен привкус.


Наскоро прочетох и
„Забранената кула” - петата книга  от сагата за планетата Дарковър
       Прочетох първите три книги от сагата за Дарковър в началото на януари. Преди около три месеца.  Допаднаха ми, най-вече с това, че бяха идейни и всяка от тях бе различна, не като предишните.:-)
..................................
      За разлика от първите три книги в „Забранената кула” , няма концепция, няма и много действие. Има само четирима герои и техните чувства. Аз не очаквах това и все търсех да видя кога ще започне действието, докато в един момент ми светна, че действие няма да има.
      Действие няма, защото тази книга е за човешките чувства, взаимоотношения и психологизъм. Две жени и двама мъже сливащи се в едно цяло, повдигайки десетки въпроси (вътре в себе си, помежду си, и в околните).
..............................
      Накратко „Забранената кула”, е различна и сякаш много лична книга - сякаш извадка от дневник, дори от личният дневник на авторката.

Послепис:
Горещо да препоръчвам цялата поредица за планетата Дарковър на всички любители на фантастиката и фентъзито. И особенно на феновете на Урсула Ле Гуин. /Между двете писателки сякаш има нещо общо./

Ето и още няколко любопитни фантастики, който прочетох през последните години:

ЕОН от Грег Беър

„Книга на страшния съд” от Кони Уилис

Закъснял постинг за буквите, книгите и четенето

"Звездна вълна се надига" – от Дейвид Брин

За романа „Обитаемият остров” от Аркадий и Борис Стругацки

"Понеделник започва в събота" – автори Аркадий и Борис Стругацки

„Трудно е да бъдеш бог” - автор Аркадий и Борис Стругацки 

Из сборника „Неуговорени срещи” от Аркадий и Борис Стругацки


„Камъче в небето” – автор Айзък Азимов

Жул Верн и книгите му „Капитан Немо” и „Две години ваканция”

Моята среща с романите на Урсула Ле Гуин

За романите фантастика „Гейтуей I, II, III, IV” – от Фредерик Пол

Марион Зимър Брадли и нейната поредица романи за планетата Дарковър


 
„Съдба” – автор Шиничи Хоши. 
Книга 65-та от поредица Галактика

„Безсмъртни в Испания” – автор, Нанси Крес

„Денят на възраждането” - автор Сакьо Комацу. 
Книга номер 87 от поредица „Галактика”


„Гравитационната гибел на вселената” – от Айзък Азимов

За книгата „Безсмъртни в Испания” – автор, Нанси Крес


Фантастиката и романа „Войната на ъплифта” от Дейвид Брин












Гласувай:
2



1. ralibali - Хехехе, аз съм доволна :)
09.06.2008 09:41
Радвам се, че точно аз те зарибих по тази авторка. Книгите са доста различни една от друга, но определено носят почерка й. На мен май Повелителката на бурите най ми харесва. А последната излязла в България (защото престанаха да издават поредицата по средата) - Наследството на Хастур, нещо не я харесах и не можах да я дочета. Сега съм се зарибила сериозно по една книга на великия Айзък Айзимов - Падането на нощта, която е написана по едноименния му разказ. За мен това е една от най-добрите книги от жанра. И горещо я препоръчвам на всеки.
цитирай
2. goran - Привет Рали:-) Радвам се, че си ми на гости:-)
10.06.2008 18:14
За Марион Зимър Брадли – Да, ти си виновничката;-) Зариби ме да прочета книгите и.:-) – за което съм ти много благодарен:-)

За „Повелителката на бурите” – от досега прочетените четири книги и за мен тя бе най-увлекателна:-) + „Преди Империята” – първата книга от сагата за Дарковър. Тя също е много силна и е написана като научна фантастика, докато следващите книги от сагата са фентази.

За „Падането на нощта” не съм я чел, но щом автора е Айзимов, книгата сигурно е много силна.:-) (Аз съм си набелязал по-нататък когато ми остане време да прочета една друга негова книга „Аз роботът”.)
цитирай
Търсене