Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2011 11:26 - Антарктида и един детски спомен
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 21560 Коментари: 23 Гласове:
27

Последна промяна: 03.04.2012 20:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~ ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~ ~  ~  ~  ~  ~  ~
~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~ ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~ ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~
                                     Първо, една огромна, невероятна и много щастлива вест – наше българско момче - Владимир Зографски е новият световен юношески шампион по ски скокове. Едно дете на България, страната в която няма нито една действаща ски шанца за скокове, но все още има частичка дух на пук на всички, които искат да го погубят.
~  ~  ~  ~
~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~ ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~ ~  ~  ~
 
~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~ ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~ ~  ~  ~  ~  ~  ~

    Видях една географска карта на света. На нея „открих и преоткрих” за себе си много неща, но не и Антарктида. Така в мислите ми изскочи един въпрос – Голяма ли е Антарктида? Колко е голяма?
    Заинтересувах се от темата – оказа се, че площта на Антарктида е около 13 200 000 kmІ. Тъй като на мен едно толкова голямо число на практика нищо не ми говори, потърсих видими обекти, с които да го сравня.
    Получи се следното:
    - площта на континента Антарктида е почти два пъти по-голяма от площта на континента Австралия, която е около 7 700 000 квадратни километра;
    - площта на Антарктида е почти 119 пъти по-голяма от площта на България;
    - Антарктида е почти 54 пъти по-голяма от Обединеното кралство на Великобритания и Северна Ирландия, чиято обединена площ е 244 820 km2;
    - Антарктида е почти 37 пъти по-голяма от Германия, чиято площ е 356 854 кмІ;
    - Антарктида е около 1,375 пъти по-голяма от площта на Китай, която е около 9 600 000 kmІ;
image
    - и т.н, и т.н, до – площта на континента Антарктида е едва с около 35 процента по-малка от площта на континента Южна Америка, която е около 18 000 000 квадратни километра.
     image
    След тези факти, за които интернет любезно ме осведоми, логично, следващият ми въпрос бе - Какво зная за Антарктида? Оказа се - кръгло нищо, освен две любопитни гатанки, едната вехта колкото „великите географски открития”, а другата „моя авторска” от преди няколко дни.
   
     Гатанките са следните:
    - „Защо пингвините не изяждат белите мечки, не са им вкусни или какво?”
    - Около кой паралел свършват традиционните (масовите) географски карти на милата ни планета Земя – до кой на север и до кой на юг?


Как се заинтересувах от темата

    Подтикна ме моят малък племенник.:-)
    Исках да му взема някакъв любопитен, интригуващ и цветен подарък.
    Ако бях внук на Рокфелер, а той бе прескочил пубертета, сигурно бих му купил малка къща в прерията. За щастие, моите възможности са далеч по-скромни, така че рискът да се разглезим, е в рамките на нормалното, каквото и да означава това.
    Другият не по-малко щастлив момент е, че племенникът ми все още е безгрижно любопитно дете, а не претенциозен млад мъж и на мен все още ми е много лесно с подаръците.
    Разбира се и тук има едно много голямо, НО – защото изборът на подарък, поне за мен, може да е лесен само на теория.
    За мен всеки подарък е много специален – не стига това, но нали се опитвам да се държа като отговорен чичо. Значи подаръкът освен „шарен” трябва да е интересен, потребен, провокативен и ... Как се измисля такъв подарък?!
    По-лесно е вместо да го измислям, да си го спомня от моето детство. Любимите подаръци от детството и откъслечните спомени за случки и мечти в такива моменти много помагат.  
    „Виждам себе си на неговите години, виждам неспирна поредица от картини – същинска приказка ... Виждам се пред голяма карта на света в уютната дневна на близко приятелско семейство. Спирам, за да видя отново една детска мечта:-) и да я превърна в подарък за моя племенник.:-)))"
         Така му купих ето тази шарена карта на света, едни цветни моливчета да си драска на воля из къщи (кака и батко може да не останат много доволни от последното).
image
Купих му и една съвсем лека, семпла и лесна за скъсване раница, в която да си ги занесе до дома и после да я направи на парцали с кеф, докато си играе.
   
    Остава ми трудната задача - как да му обясня да не погуби и картата на света, да не я къса и малтретира, защото тя е жив разказ за земята, на която живеем.
   
     А на мен ми остава да си въобразявам, че подаръкът ми е читав и да науча повече за Антарктида.    

     А това е Българската база Климент Охридски на най-белия континент.
     Христо Пимпирев за експедицията в Антарктида


image

Послепис:
Още няколко любопитни творни и истории, за които писах в блога
:

Мечти:-) - Да мечтаем:-)

Пътен дневник: „С чужденци из България” – автор Облачето

С фотоапарат на море или морето край Китен през обектива на един любител фотограф

Старите хора и младежта

Централна минерална баня – 15 октомври 2010 година след новата ера

Из "Австралийски разкази" – трийсет автора обединени в уникален сборник

Из „Приказки” от Ръдиърд Киплинг, превод Валери Петров, издателство „Народна младеж”, 1976 г.

Амурски народни приказки – събрани и преразказани от Д. Нагишкин

Басните на Езоп. За басните и удоволствието от четенето.

Родови сънища

Поздравете се с песен:-)

До Пловдив и назад за нощта на музеите и галерите в Града Вековен

Дочуто из новините по широкият свят – 10 ноември 2010 г.

Уроци по плуване – една година по-късно.:-) Плуването и танците.:-)

Няколко готварски рецепти мое дело – пробвайте ги когато сте достатъчно гладни;-)

Из карикатурите на Херлуф Бидструп

Трагедията на мексиканският залив

Психологически тест:-)

Апропо, о „Апропо”

Гатанките на баба

Весел Зодиaк

Спортисти победители












Гласувай:
27



1. karambol5 - Хубав и много смислен подарък си ...
29.01.2011 11:32
Хубав и много смислен подарък си избрал !
цитирай
2. waterway - Goran,
29.01.2011 20:19
пожелавам на двама ви шанса да обиколите поне една част от тази карта на света на живо! И да разказваш после, ей! ;-) Ти разказваш толкова естествено и искрено. Благодаря ти!

P.S. И досега обичам да отварям атласа и да "пътувам". Е, до Антарктида не съм стигнала, ама май и не искам, защото там е много студено :-))

Хубава вечер пожелавам, Горан.
:)
цитирай
3. karambol5 - Поздрави за Владимир Зографски :)
29.01.2011 20:28
Поздрави за Владимир Зографски :)
цитирай
4. goran - Кarambol5, благодаря
29.01.2011 20:31
И на мен подаръкa ми допада:-)
цитирай
5. goran - Кarambol5,
29.01.2011 20:34
За Владимир Зогравски, иска ми се да го познавах този смелчага:-)

За постижението му - нямам думи:-))))

Ти как мислиш?

На мен ми изглежда изумително:-)
цитирай
6. goran - Waterway, много благодаря за топлите поощряващи думи и за камарата суперлативи :-)
29.01.2011 20:38
За мен е удоволствие и голяма чест:-)

Дано да имам дни да случа пожеланието ти:-)

Waterway,
Ти къде би ми предложила да пътешествам?
цитирай
7. karambol5 - :)))))))))))))) Да, изглежда и...
29.01.2011 20:39
:)))))))))))))) Да ,изглежда изумително ,но след като видях момчето по БТВ....той се збавлява и знае какво иска :))))))))))))))))))
цитирай
8. goran - Кarambol5 - :) - явно момъка има хъс и потенциал
29.01.2011 20:48
Дано да съхрани силният си дух и борбеност и занапред:-)

Кarambol5 - :)
Чули другата хубава спортна вест от днес? - Красимир Анев е спечели сребърен медал в биятлона на зимната универсиадата в Турция:-)
цитирай
9. waterway - Goran,
29.01.2011 21:04
питаш ме къде да ти препоръчам да отидеш. Аз не съм пътувала много. Така се случи. Но според мен този избор трябва е твой, според това какво искаш да видиш...да научиш. Виж, ако ме беше попитал къде искам да отида аз, щях да ти кажа може би тук

http://www.youtube.com/watch?v=co67J3cUzy8
Wonderful Chill Out Music -- Vangelis - Ask The Mountains

или пък тук

http://www.youtube.com/watch?v=FrLJWx9u0xU
Meditation music tibet 4

P.S. А момчето наистина сякаш се забавлява със ските! ;-) Така е, когато обичаш това, което правиш!
Успех и на теб, Goran! Във всичко, което започнеш и обичаш!
:)
цитирай
10. goran - Waterway, благодаря за уникалните клипчета, знаех си аз, че трябва да попитам:-)
29.01.2011 21:28
Както се знае – „С питане и до Цариград се стига!”, аз бих допълнил и до всяка друга истински желана цел се достига;-)

Имам дълъг списък с мечтани пътувания, но както казва ПухМечо – „Колкото повече, толкова повече:-)” или по народно му „Човек е толкова голям колкото са големи мечтите му.:-)

Waterway,
А твоите мечти явно са високи светли планини, простор, хармония, топлина и повечко мелодични дни:-) – аз бих допълнил, да бъде нашата родина;-)

Waterway,
И аз ти стискам палци – да случваш дните си
цитирай
11. goran - Waterway, за „момчето наистина сякаш се забавлява със ските!”
29.01.2011 21:33
Това го умеят само хората, които не пресмятат и не пестят трудът си:-) – дано да имаме повече примери като него:-)
цитирай
12. waterway - Надявам се, Goran, да е така.
29.01.2011 22:01
Има много млади хора като теб, които не се пестят, които са добри, честни. Лично моята надежда е в тях. Защото си мисля, че ние, по-възрастните сме вече малко увредени ;-) , нищо, че се правим на велики пред компютрите :))), пък и не вярваме, че е така, като ни го кажат :) Така че - път и успех на младите, защото го заслужават!

цитирай
13. goran - Waterway, надяването с нищо не помага
29.01.2011 22:24
Ако ти не беше подела въпроса не бих го казал, защото не искам да обвинявам – това само пречи.

НО ... първо аз отдавна не съм млад човек, в смисъла на пълен с енергия хлапак.
Аз съм на 31 години – на тези години, ако ситуацията беше истинска би трябвало вече да имам свое семейство и да градя дом, и бъдеще за децата си. Би трябвало да имам поне едно дете, по-добре две и всяка свободна минута да правя секс за трето. А не е така.:-(((
Вместо това натоварвам себе си като за последно, за да се опитам да оставя нещо след себе си за племенника и племенницата ми, а ако Съдбата се смили над мен и за моите неродени Петковци.

Въпреки това се боря и ще продължавам да се боря за бъдещето, а няма да обяснявам, че съм повреден от системата!

Да може системата да е искала да Ви повреди, дори може и да Ви е повредила, но колко от Вас ден и нощ през последните 20 години се бореха за децата на България. И ако не сте се борили през изминалите 20 години защото сте били лековерни или заблудени, защо сега не се борите?!?!?! Защото сте изморени - така ли?

Ами не се борете, щом искате – вместо това поощрявайте децата си да изоставят Вас и родината си. Поощрявайте ги, а после се вайкате.

Аз може да не съм добре, но въпреки това ще се опитам да помогна на тези след мен, защото не искам да късам връзката с дедите ни и с тези след мен – искам да я възстановя.

Дори аз да не видя нищо от това – ще продължа да се трудя.
цитирай
14. waterway - Goran :)
29.01.2011 22:57
Сега като ми се накара :), дано да ти е олекнало :)
А за дискусия по открехнатите от теб теми, може да се отбия утре и да поговорим. А сега - лека нощ, Goran!
:)
цитирай
15. goran - Waterway, не е редно по-млад човек така да говори на по-възрастен, но е крайно време всички да се събудим и млади, и стари
29.01.2011 23:05
От друга страна, напълно те подрепям, че "Утрото винаги е по-мъдро от вечерта":-)

Лека нощ Waterway:-)
цитирай
16. waterway - Goran :)
29.01.2011 23:17
"Утрото винаги е по-мъдро от вечерта" - да, така е, навярно, но само бих добавила към общоизвестния цитат това - ...за тези, които го дочакат....

И все пак, който чака, дочаква.

Този път наистина лека нощ.
:-)
цитирай
17. goran - Лека,
29.01.2011 23:23
Лека:-)
цитирай
18. waterway - Винаги съм се чудела до къде може да се стигне,
30.01.2011 12:59
ако ходиш на гости всеки път, когато те поканят. Сега вече съм наясно, благодарение на теб, Горан :)

P.S. За справка по повод коментара ми - мотото на блога ти - ''Елате на гости:-) ''
цитирай
19. goran - Waterway,
30.01.2011 13:22
Така си е;-)

Винаги си добре дошла:-)
цитирай
20. vandela007 - Колко много неща си направил около ...
30.01.2011 22:21
Колко много неща си направил около едно "подаръче"!
Беше ми интересно, поздрав!
цитирай
21. goran - Vandela, и аз те поздравявам:-)
01.02.2011 11:18
Не правя много неща, само три са - чувствам, мисля, действам. В резултат се чувствам щастлив и потребен:-)
цитирай
22. mglena - Антарктида
02.02.2011 21:58
Там само "големите" държави имат такива. Ако имаш време виж ги другите бази на google earth. Целта да имаш база е, един ден като отворят за разработване полезните изкопаеми на Антарктида, държавите с бази да получат по-голям дял, не съм сигурна сега какъв е правния статут на този континент, май, че принадлежи на всички и всеки може да отиде да си забие колчето, но не може да копае и да изнася нищо(засега).
цитирай
23. goran - Наистина само големите държави имат бази на Антарктида – без кавички или други условности
02.02.2011 22:09
Точно както само големите държави имат космически технологии, космически храни, космонавти и космически гласове

И това е факт, точно както големината на държавите не се определия от площта, а от духът човешки
цитирай
Търсене